سفارش آنلاین
هنوز وارد نشده اید!
خدمات وردپرس فارسینو
هنوز وارد نشده اید!

3 قدم مهم برای راه اندازی وب سایت

3 قدم مهم برای راه اندازی وب سایت

سه قدم مهم برای راه اندازی وب سایت

دراین قسمت سعی کردیم 3 سه قسمت مهم از راه اندازی یک وب سایت را برای شما به اختصار شرح دهیم. امیدواریم با مطالعه این نوشته آموزشی بتوانید تصمیم خود را برای راه اندازی یک سایت شخصی جدی تر کنید تا دیگران شما را به راحتی پیداکنند…

قدم اول : ثبت یک دامنه

ثبت دامنه | فارسینو گامی نو در طراحی سایت
ثبت دامنه | فارسینو

دامنه یا همان اسم وب سایت اولین و مهم ترین قدم برای داشتن وب سایت است. دامنه می تواند با پسوندهای com .ir .co .net .org. باشد.
از میان پسوندهای دامنه بالا ، پسوندهای com و ir پر کاربردتر و محبوب تر هستند.
دامنه های  ir ( آی آر ) نشان دهنده این هستند که وب سایت مربوطه در ایران قراردارد یا حوزه کاری آن مرتبط با ایران هست.  راه اندازی وب سایت

ثبت دامنه بین المللی

برای اینکه بفهمید اسمی که مدنظر تان است قابل ثبت است به سایت زیر نیز می توانید مراجعه کنید :
Who.is :::: در کادر بالای این سایت نام دامنه ای که مد نظر دارید را تایپ میکنید. مثلا شما می خواهید یک دامنه ( بین المللی ) ثبت نمایید؛ همین اسم (مثلا sales.com) را در کادر جستجو سایت Who.is تایپ کنید.
سپس بر روی دکمه آبی رنگ جستجو، کلیک میکنید.
صفحه ای که نمایش داده میشود به شما نشان می دهد که پسوند  com. (دات کام) برای دامنه مورد نظر شما قبلا ثبت شده است و قابل ثبت در حال حاضر نیست ولی سایر پسوندها را می توانید ثبت کنید. راه
اندازی وب سایت

ثبت دامنه ir

حالا تصمیم می گیرید که دامنه مورد نظرتان را برای پسوند (دات آی آر) بررسی کنید . ابتدا وارد سایت nic.ir می شوید.
در کادر بالای سایت نام دامنه را وارد میکنید، کلید enter (اینتر) را فشار میدهید تا عملیات جستجو شروع شود. حتما دقت نمایید که کل دامنه را باید در سایت تایپ کنید .

مثلا اگر میخواهید سایت farsino.ir را ثبت کنید ، دقیقا باید کل اسم را در کادر جستجو تایپ کنید. پس از زدن دکمه (اینتر) اطلاعات نشان میدهد که دامنه مورد نظر با پسوند ir. (دات آی آر) ثبت شده است. بنابراین باید یک نام دیگر را بررسی کنید.

سرچ در گوگل

برای ثبت دامنه  com. (دات کام) و ساید دامنه ها فقط کافی است در گوگل سرچ کنید : ثبت دامنه یا ثبت دامنه com. (دات کام) .
تعداد زیادی سایت برای ثبت دامنه خواهید یافت که با بررسی میتوانید یکی از آنها را انتخاب کنید.
اکثر این ثبت کننده ها دامنه (دات آی آر) را هم ثبت میکنند ولی باید برای ثبت دامنه آی آر به یک نکته دقت نمایید و آن اینکه حتما قبل از ثبت دامنه خودتان در سایت nic.ir یک شناسه دریافت کنید. راه اندازی وب سایت

ثبت دامنه با فارسینو ( اطمینان خاطر )

مجموعه فارسینو بابت راحتی کار شما، کلیه امور از جمله ثبت دامنه ( به نام شما ) را به عهده گرفته تا از صفر تا صد طراحی و پیاده سازی وب سایت بدون هیچ دخالت و نگرانی ای از سوی شما اعمال گردد.

قدم دوم: خرید فضای میزبانی یا هاست

 
اجاره هاست | فارسینو
اجاره هاست | فارسینو

زمانی که دامنه را ثبت کردید، باید برای این دامنه یک فضای میزبانی تهیه کنید. بازهم گوگل به کمک شما می آید. کافی است در کادر جستجو تایپ کنید : میزبانی وب سایت.
شرکت های زیادی خدمات میزبانی وب ارایه می دهند ولی حتما در انتخاب آنها دقت نمایید. چرا که این قسمت یکی از مهمترین موارد ایجاد یک سایت مناسب است و هرگونه خللی در میزبانی نامناسب کار شما را مختل میکند.
لذا پیشنهاد میکنیم بازهم این مورد را به فارسینو بسپارید و با سفارش طراحی وبسایت شخصی خرید هاست خود را به فارسینو بسپارید:

( خریدی مطمئن- پشتیبانی24 ساعته – کیفیت خدمات )

دقت نمایید برای اتصال دامنه به میزبانی خریداری شده باید یک تغییر کوچک در دامنه اعمال کنید. هرشرکتی که خدمات میزبانی ارایه میکند نام سرور name server ) ns) دارد که با تنظیم بر روی دامنه شما میتوانید از خدمات میزبانی استفاده کنید.
انجام تنظیمات آن بر روی دامنه معمولا بر عهده ثبت کنندگان یا کاربران می باشد؛ اما بازهم مجموعه فارسینو این خدمات را بدون اعمال هزینه فقط با سفارش محصول طراحی وبسایت شخصی ارایه میکند.
همچنین برای دیدن نام سرور میتوانید از سایت های who.is , nic.ir استفاده نمایید.

فضای میزبانی مورد نیاز برای شروع

برای شروع، در صورتی که وبسایت شخصی است فضای میزبانی از 500 مگابایت تا 1 گیگابایت کافی است.
ضمن اینکه اگر می خواهید از نرم افزار مدیریت سایت همچون وردپرس یا جوملا استفاده نمایید حتما باید فضای میزبانی شما بر روی سیستم عامل لینوکس و بانک اطلاعاتی شما هم my sql باشد. راه اندازی وب سایت

قدم سوم: طراحی وب سایت

 
طراحی سایت فارسینو | farsino
طراحی سایت با فارسینو | farsino

اغلب افراد در این مرحله به سراغ شرکت های طراحی سایت می روند.
البته اگر خودتان طراحی و راه اندازی سایت را به عهده بگیرید بسیار مطلوب تر خواهد بود اما در نظر بگیرید که باید تمام آموزش های گام به گام را مطالعه و آموخته باشید و نیز صبر و تحمل بالایی داشته باشید تا بتوانید سایتی اولیه طراحی و راه اندازی نمایید.
پیشنهاد فارسینو برای طراحی سایت استفاده از وردپرس است، این نرم افزار قدرتمند مدیریت وب سایت رایگان می باشد و به راحتی می توان آن را راه اندازی نمود. راه ا

ندازی وب سایت

پیشنهادات فارسینویی :
فارسینو | فروشگاه آنلاین خدمات وردپرس | طراحی سایت – پشتیبانی – سئوسازی
7 ویژگی وبسایت های 5 ستاره
اقامت در لوکس ترین هتل 5 ستاره جهان وب ( قدم چهارم، پنجم و ششم )
3 قدم مهم برای راه اندازی وب سایت
پدر پولدار ، پدر بی پول (قسمت اول) 6 درس بزرگ ثروتمند شدن
فارسینو در اینستاگرام
اشتراک گذاری

فارسینو به عنوان یکی از معتبرترین شرکت های طراحی سایت، آماده دریافت انواع سفارش طراحی سایت به همراه مشاوره رایگان بصورت آنلاین و غیر حضوری میباشد. (دارای پشتیبانی وردپرس رایگان + آموزش مجازی وردپرس)

یکی دیگر از خدمات فارسینو ارایه پشتیبانی سایت وردپرس میباشد که بصورت دوره های یکماهه تا یکساله ارایه میگردد و در طول این مدت از همه طریق نظیر ارتباط پیامکی، تلفنی و فضای مجازی میتوانید با کارشناس پشتیبانی سایت خود در ارتباط باشید…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست محتوا
آخرین مقالات
آخرین مقالات رپورتاژی