سفارش آنلاین
هنوز وارد نشده اید!
خدمات وردپرس فارسینو
هنوز وارد نشده اید!

معرفی اینستاگرام بزرگترین شبکه اجتماعی و امکانات اینستاگرام

معرفی اینستاگرام بزرگترین شبکه اجتماعی و امکانات اینستاگرام

اینستاگرام یکی از پرطرفدارترین شبکه‌های اجتماعی در جهان است که به اختصار به “اینستا” نیز مشهور است. اینستاگرام به عنوان یک پلتفرم مبتنی بر تصویر، به کاربران این امکان را می‌دهد که عکس و ویدئوهای خود را به اشتراک بگذارند و با دنیای دیگران ارتباط برقرار کنند. این شبکه اجتماعی در سال 2010 توسط کوین سیستروم و مایک کرایگ تأسیس شد و بسرعت تبدیل به یکی از پرافزای شبکه‌های اجتماعی شد.

اینستاگرام,اینستاگرام بزرگترین شبکه اجتماعی,امکانات اینستاگرام,معرفی اینستاگرام

چرا اینستاگرام محبوب شد؟

  • ارتباط با سایر مخاطبین:

یکی از دلایل مهم انتخاب اینستاگرام توانایی برقراری ارتباط بین مخاطبان است. با اشتراک‌گذاری تصاویر و ویدئوها، افراد می‌توانند به راحتی با دوستان، خانواده، و حتی کسانی که در دیگر نقاط جهان هستند، در ارتباط باشند.

  • محتوای تصویری و جذاب:

اینستاگرام به دلیل تمرکز بر تصاویر و ویدئوها، محتوای جالب و جذابی ایجاد می‌کند که برای کاربران جذاب است. این ویژگی موجب می‌شود تا محتواهای به اشتراک گذاشته شده به خوبی مورد توجه قرار گیرند.

  • مناسب برای بازاریابی و تبلیغات:

برای کسب‌وکارها و برندها، اینستاگرام به عنوان یک پلتفرم قوی برای تبلیغات و بازاریابی شناخته می‌شود. امکاناتی مانند تبلیغات در استوری، پست‌های تبلیغاتی، و همچنین استفاده از هشتگ‌ها، باعث موفقیت کمپین‌های تبلیغاتی می‌شوند.

  • شبکه اجتماعی چند وجهی:

اینستاگرام به کاربران این امکان را می‌دهد تا با دنیای دوستان و خانواده ارتباط داشته باشند و در کنار آن به دنبال محتواها و اخبار دنیایی که به آن علاقه‌مند هستند، بگردند.

  • تنوع در اشتراک‌گذاری محتوا:

کاربران اینستاگرام می‌توانند محتوای گوناگونی از جمله عکس‌های شخصی، مسافرت‌ها، هنرها، غذاها، و حتی محتوای تحولات کسب‌وکارها را به اشتراک بگذارند. این تنوع در محتوا باعث جذب نقدها و تعاملات بیشتر با دنیای اطراف می‌شود.

با توجه به این دلایل، اینستاگرام به عنوان یک شبکه‌ی اجتماعی محبوب و کارآمد در جهان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

اینستاگرام,اینستاگرام بزرگترین شبکه اجتماعی,امکانات اینستاگرام,معرفی اینستاگرام

خرید پشتیبانی وردپرس یکروزه تا یکساله

با خرید پشتیبانی وردپرس روزانه ، هفتگی، ماهانه و سالانه سایت خود را از معرض خطر دور کنید و ایمن کنید.

معرفی بهترین راه‌های درآمدزایی از اینستاگرام:

در ادامه به معرفی بهترین راه های کسب درآمد از اینستاگرام میپردازیم:

  1. همکاری با برندها و تبلیغات: یکی از موارد رایج برای درآمدزایی از اینستاگرام، همکاری با برندها و انجام تبلیغات مشترک است. کاربران می‌توانند با برندها همکاری کرده و محصولات یا خدمات آنها را معرفی کنند.
  2. فروش محصولات و خدمات شخصی: اگر شما مهارت یا محصول خاصی دارید، می‌توانید از طریق اینستاگرام آن را به فروش برسانید. این ممکن است شامل آموزش‌، محصولات دست‌ساز، یا حتی خدمات مشاوره باشد.
  3. فروش عکس و محتوای خلاق: اگر شما عکس‌های با کیفیت و محتوای خلاق دارید، می‌توانید آنها را به فروش برسانید.
  4. ادمینی اینستاگرام: ادمین یا مدیر اینستاگرام می‌تواند فردی از داخل سازمان یا بخش بازرگانی یا حتی یک فرد آزاد (فریلنسر) باشد که به منظور بهره‌مندی بهتر از این شبکه اجتماعی و رساندن پیام‌ها و محتوا به جمعیت هدف، با اطلاعات بازاریابی و دانش در زمینه تبلیغات و مدیریت اجتماعی فعالیت کند و از این طریق درآمد کسب نماید.
  5. فعالیت در حوزه نقد و بررسی محصولات: نقد و بررسی محصولات نیز می‌تواند یک راه برای درآمدزایی در اینستاگرام باشد. برندها ممکن است از شما برای نقد و بررسی محصولات خود دعوت بعمل بیاورند و شما در ازای این خدمت پاداش و هزینه ای دریافت کنید.
  6. برگزاری آموزش یا دوره آنلاین: اگر در یک حوزه خاص تخصص دارید، می‌توانید دوره‌های آموزشی آنلاین بسازید و از طریق اینستاگرام به فروش برسانید.

هر کدام از این راه‌ها به توانایی، علایق، و مهارت‌های شما بستگی دارد. برنامه‌ریزی دقیق و ارتباط فعال با دنبال‌کنندگان می‌تواند در موفقیت شما در درآمدزایی از اینستاگرام تأثیرگذار باشد.

اینستاگرام,اینستاگرام بزرگترین شبکه اجتماعی,امکانات اینستاگرام,معرفی اینستاگرام

معرفی امکانات اینستاگرام (25 مورد)

اینستاگرام از راه اپ استور اپل، گوگل پلی و فروشگاه ویندوز فون قابل دسترسی است.

اینستاگرام با بیش از ۲۰ میلیون کاربر یکی از محبوب‌ترین شبکه‌های اجتماعی در میان ایرانیان است. این روزها جهان سرعت گرفته است و عکس و ویدیو از سریع‌ترین فرم‌هایی هستند که توسط کاربران دیده می‌شوند. شاید همین سرعت در دیده شدن، یکی از دلایل عمدۀ جذابیت این شبکۀ اجتماعی است که برای آشنایی بیشتر شما مفاهیم و امکانات آن را به شرح ذیل توضیح داده ایم:

1- پست (post)

هر عکس یا ویدیوی جدیدی که شما در اینستاگرام آپلود کنید، یک پست اینستاگرام محسوب می‌شود. تمام پست‌های شما در صفحۀ پروفایل اینستاگرامتان نمایش داده می‌شود و تمام پست‌های جدیدی که فالوورهایتان به نمایش می‌گذارند، در فید شما قابل مشاهده میباشد.

اینستاگرام,اینستاگرام بزرگترین شبکه اجتماعی,امکانات اینستاگرام,معرفی اینستاگرام

2- فالو (follow) 

فالو در لغت به معنای “دنبال کردن” است. اصطلاح فالو به این معنی است که شما علاقه‌مندید پست‌ها و فعالیت‌های شخص خاصی را دنبال کنید. بنابرین می‌توانید به پیج او بروید و او را فالو (follow) کنید. اگر فالو کنید و او شما را اکسپت کند، شما می‌توانید تمام پست‌های او را ببینید و هر پست جدیدی که می‌گذارد، در صفحۀ home شما نشان داده می‌شود. همچنین شما با فالو کردن اشخاص مختلف می‌توانید ببینید که آنها چه پست‌هایی را لایک کرده‌اند و یا کامنت گذاشته اند.

3- فالوور (follower) 

follower در لغت به معنای دنبال کننده یا تعقیب کننده است. هنگامی که شما پیج کسی را دنبال یا فالو می‌کنید، شما به فالوورهای آن پیج اضافه می‌شوید. در مقابل تمام کسانی که پیج شما را فالو (دنبال) می‌کنند نیز به فالوورهای پیج شما می‌پیوندد. تعداد این فالوورها در قسمت زرد تصویری که در زیر می‌بینید، مشخص است.

4- مفهوم کا (k) 

هر ۱K، معادل عدد ۱۰۰۰ است. اینستاگرام در بسیاری مواقع برای ساده کردن اعداد بزرگ، از k (به معنی کیلو) استفاده می‌کند. با این اوصاف اگر می‌بینید که پیجی ۲۵k فالوور دارد، به این معناست که ۲۵ هزار نفر او را فالو کرده‌اند.

5- فالویینگ (Following)

following در لغت به معنای پیروی یا تقلید است. وقتی شما دیگران را فالو می‌کنید، در قسمت فالویینگ (following) می‌توانید آنها را مشاهده کنید. در مورد بقیه پیج‌ها نیز به همین صورت است. فالویینگ هر پیج تعداد کسانی است که توسط آن پیج فالو شده‌اند.

6- فید (Feed) 

فید در اینستاگرام اولین صفحه‌ای است که هنگام وارد شدن به اینستاگرام با آن روبرو می‌شوید. در این صفحه می‌توانید جدیدترین استوری‌ و پست‌های فالوورهایتان را مشاهده کنید. در حقیقت این فید در صفحۀ home شما نشان داده می‌شود.

7- استوری (story)

story در لغت به معنای “داستان گفتن و روایت کردن” است.  استوری از قابلیت‌های پرطرفداری است که در سال ۲۰۱۷ به اینستاگرام اضافه شد. این قابلیت به این صورت است که شما میتوانید برای مدت ۲۴ ساعت عکس یا ویدویی (با محدودیت ۱۵ ثانیه) را با فالوورهای خود شیر کنید. این عکس یا ویدیو بعد از ۲۴ ساعت خود به خود حذف می‌شود. اگر می‌خواهید این استوری را نگه دارید می‌توانید آنرا به بخش highlight اضافه کنید. در استوری اینستاگرام امکان لایک وجود ندارد و کامنت‌های فالوورهای شما تنها توسط خود شما قابل دیدن است. در حقیقت شما می‌توانید ببینید که چه کسانی استوری شما را دیده‌اند و کامنت‌هایتان را بخوانید.
استوری دارای قابلیت های گوناگونی برای ادیت تصاویر و ویدیو  است که باعث محبوبیت بیشتر آن شده است. همچنین در آپدیت‌های جدید اینستاگرام قابلیت نظرسنجی نیز به استوری اینستاگرام اضافه شده است.

اینستاگرام,اینستاگرام بزرگترین شبکه اجتماعی,امکانات اینستاگرام,معرفی اینستاگرام

8- لایو (live) 

live به معنای پخش زنده است. در اینستاگرام نیز لایو (live) در همین معنی به‌کار می‌رود. شما به صورت زنده و بدون محدودیت زمانی می‌توانید فیلم بگیرید و با فالوورهای خود به اشتراک بگذارید. تمام کسانی که در حال دیدن لایو شما در اینستاگرام هستند می‌توانند لایک کنند و به صورت آنلاین کامنت بگذارند. این کامنت‌ها توسط تمام فالوورهای شما قابل دیدن است. درست مانند استوری لایو شما نیز بعد از ۲۴ ساعت خودبه‌خود حذف می‌شود، مگر اینکه آن را به هایلایت (highlight) اضافه کنید.

9- نوتیفیکیشن (Notification)

notification در لغت به معنی “اطلاعات رسمی دربارۀ موضوعی” است. در اینستاگرام این اصطلاح به تمام فعالیت‌هایی مربوط می‌شود که دیگران در مورد پیج و پست‌های شما انجام می‌دهند. مثلا هنگامی که پستی از شما را لایک می‌کنند، کامنت می‌گذارند یا قصد دارند شما را فالو کنند. تک تک این موارد به صورت نوتیفیکیشن‌های مجزا به شما گزارش می‌شود.

10- هشتگ (Hashtags) 

به زبان ساده هشتگ، برچسبی است که برای دسته‌بندی و به اشتراک گذاری پست‌ها به کار می‌رود. استفاده از هشتگ باعث می‌شود که به راحتی بتوانید تمام محتواهای ممتفاوت (فیلم، عکس، ویدیو و…) که در مورد یک موضوع خاص وجود دارد را پیدا کنید. هشتگ صرفا مخصوص به اینستاگرام نیست، بلکه در توئیتر، پینترست و فیس‌بوک نیز وجود دارد. مثلا اگر شما می‌خواهید عکس‌های طبیعت را ببینید می‌توانید با سرچ کردن #طبیعت عکس‌های زیادی با این عنوان پیدا کنید.

اینستاگرام,اینستاگرام بزرگترین شبکه اجتماعی,امکانات اینستاگرام,معرفی اینستاگرام

استفاده از هشتگ فوق‌العاده راحت است. کافی است پیش از هر چیزی که می‌خواهید بنویسید از یک علامت “#” استفاده کنید. همچنین این هشتگ‌ها را در موارد مختلفی می‌توانید استفاده کنید. مثلا در کامنت‌‌ها و زیر پست‌هایتان.

11- اکسپلور (Explore) 

اکسپلور اینستاگرام (یا همان Explore اینستاگرام!) صفحه‌ای است که پست‌هایی از صفحات سراسر دنیای اینستاگرام (چه آن‌ها را فالو کرده باشید و چه نکرده باشید) را برایتان نمایش خواهد داد. این پست‌ها طبق فعالیت‌های قبلی شما انتخاب می‌شوند و از الگوریتم‌هایی که برای دنبال کردن فعالیت شما در اینستاگرام تعبیه شده است، پیروی می‌کنند. البته این الگوریتم تنها به عملکرد شما وابسته نیست، بلکه فعالیت دوستان‌تان را نیز زیر نظر می‌گیرد.

اگر تمایل دارید در اکسپلور (explore) اینستاگرام دیده شوید می‌توانید به مقالۀ ما در وبلاگ دیدوگرام با نام چگونه در اکسپلور اینستاگرام دیده شوید مراجعه کنید.

12- منشن (Mention) 

منشن (mention) در لغت به معنای “اشاره کردن، ذکر کردن و نام بردن” است. دقیقا به همین معنا اگر بخواهید در اینستاگرام  به نام کسی اشاره کنید، از این قابلیت استفاده می‌کنید. مثلا تصور کنید که یک عکس مشترک با دوستتان گرفته‌اید و می‌خواهید به حضور او در عکس اشاره کنید یا می‌خواهید یک نفر را از چیزی آگاه کنید، در این حالت می‌توانید او را منشن کنید.

اینستاگرام,اینستاگرام بزرگترین شبکه اجتماعی,امکانات اینستاگرام,معرفی اینستاگرام

برای mention کردن کافی است از یک علامت “@” پیش از آیدی اینستاگرام شخص مورد نظر استفاده کنید. از این قابلیت هم در کپشن‌ها و هم در کامنت‌ها می‌توانید استفاده کنید.

13- تگ (Tag)

تگ (tag) در لغت به معنای “برچسب زدن و علامت زدن” است. تگ دقیقا معادل آنلاین برچسب‌ است. گاهی شما در عکس‌های اینستاگرام قصد دارید افراد عکس را معرفی کنید و به نام آنها اشاره کنید، در این حالت از قابلیت تگ کردن می‌توانید استفاده کنید. برای تگ کردن کافی است از @ قبل از آیدی ایسنتاگرام افراد استفاده کنید.

14- دایرکت (Direct) 

Direct به معنای “مستقیم و بی‌واسطه” است. دایرکت در اینستاگرام شبیه ارسال مسیج خصوصی می‌ماند. در حقیقت هنگامی که شما می‌خواهید صرفا شما و شخص مورد نظر شما متن پیام شما را ببیند، می‌توانید از دایرکت (ِDirect) استفاده کنید. البته در این قسمت قابلیت گروه ساختن نیز وجود دارد.دایرکت به نوعی همان قسمت پیام رسان اینستاگرام می‌باشد.

اینستاگرام,اینستاگرام بزرگترین شبکه اجتماعی,امکانات اینستاگرام,معرفی اینستاگرام

15- لایک (Like) چیست؟

همانطوری که تمام شما می‌دانید like (لایک) به معنای “علاقه داشتن” است. لایک کردن در اینستاگرام به این معناست که شما از چیزی خوشتان آمده است و می‌خواهید این توجه و علاقه‌تان را نشان دهید. در این حالت از لایک استفاده می‌کنیم. چنانچه بخواهید ببینید چه کسانی پست‌های شما را لایک کرده‌اند، می‌توانید به نوتیفیکیشن‌های خود مراجعه کنید.

شما می‌توانید تمام پست‌های اینستاگرام و حتی کامنت‌ها را لایک کنید.

اگر پست یا کامنتی را لایک کردید و به هر دلیلی پشیمان شدید، پشیمانی کاملا سود دارد چراکه می‌توانید آنرا آنلایک کنید.

16- آرشیو (Archive) 

Archive (آرشیو) در اینستاگرام معادل همان آرشیو کردن است. شما می‌توانید پست‌های خود را آرشیو کنید تا هر زمان که بخواهید به آنها دسترسی داشته باشید.

17- سرچ (Search) 

سرچ به معنای جست‌وجو کردن است. این یکی از قابلیت‌های قدرتمند اینستاگرام است که مخصوص جستجو کردن است.

18- Saves 

در اینستاگرام تنها امکان سیوی که وجود دارد، سیو کردن در خود برنامه instagram است. شما هر پستی را که بخواهید می‌توانید سیو کنید و از طریق صفحۀ خودتان به آنها دسترسی داشته باشید.

19- Collections 

از این قسمت می‌توانید تمام پست‌هایی که سیو کرده‌اید را دسته‌بندی کنید. با اینکار شما کلکسیون خود را ایجاد کرذه‌اید.

20- Turn on/off notifications 

با روشن و خاموش کردن نوتیفیکیشن‌های instagram شما می‌توانید انتخاب کنیدبه دلخواه خود از فعالیت‌های فالوورهای اینستاگرام خود به طور آنلاین با خبر بشوید.

21- کامنت (Comment) 

کامنت (Comment) به معنای “اظهارنظر کردن” است. در instagram نیز هنگامی که بخواهید نظر خود را در مورد یک پست بیان کنید، می‌توانید زیر همان پست کامنت بگذارید. دقت کنید که این کامنت‌ها توسط همه قابل دیدن است و امکان پاسخ (reply) به کامنت شما وجود دارد.

اینستاگرام,اینستاگرام بزرگترین شبکه اجتماعی,امکانات اینستاگرام,معرفی اینستاگرام

22- Turn off commenting 

اگر پستی را در instagram منتشر کنید و نخواهید کسی راجع به آن نظری بدهد، می‌توانید بخش کامنت آن را غیر فعال کنید. با این گزینه کامنت‌های شما به اصطلاح بسته شده و کسی نمی‌تواند برای شما کامنت بگذارد.

23- کپشن (caption) 

کپشن به صورت کلی به نوشته‌ای می‌گویند که زیر یک عکس در کتاب، روزنامه یا برنامۀ تلویزیونی آورده می‌شود. در instagram نیز به نوشته‌ای که در توضیح عکس می‌آورید کپشن (caption) می‌گویند.

24- ربات اینستاگرام 

ربات اینستاگرام 
ربات اینستاگرام

ربات اینستاگرام یک برنامه یا نرم افزار است که در نقش پیج شما، به سراغ آدم‌هایی می‌رود که احتمالاً به پیج شما علاقه‌مند هستند برای آنها کامنت می‌گذارد، لایک و فالو می‌کند تا در مقابل آنها نیز شما را لایک و فالو کنند. به این ترتیب شما می‌توانید تعداد زیادی فالوورهای واقعی داشته باشید.

25- بیزینس پروفایل (Business Profile) 

صفحه تجاری (یا همان Business Profile) اینستاگرام مخصوص کسانی است که قصد استفاده تجاری از instagram را دارند. یعنی تمام کسانی که به دنبال کسب درآمد از اینستاگرام هستند. با ایجاد یک بیزینس پروفایل، شما به امکانات ویژه‌ای در بخش مدیریت صفحه خود دسترسی خواهید داشت. امکاناتی که می‌توانند به فروش بیشتر شما کمک کنند و کاربران عادی اینستاگرام، به آنها دسترسی ندارند.

نتیجه گیری

استفاده از اینستاگرام در ابتدا به صورت شخصی بوده است اما به تدریج تبدیل به یک ابزار ارتباطی و تبلیغاتی برای کسب‌وکارها و افراد شده است. این شبکه اجتماعی جلب توجه بسیاری از افراد با ارائه امکانات متنوع و خلاقانه به کاربران خود شده و از نظر تجاری نیز به‌عنوان یک ابزار مهم در بازاریابی شناخته می‌شود و از راه های متنوعی میتوان از آن درآمد کسب نمود که سعی نمودیم اکثر موارد را در این مقاله ” اینستاگرام بزرگترین شبکه اجتماعی و امکانات اینستاگرام ” به شما معرفی نماییم. امیدواریم که مورد رضایت تان قرار گرفته باشد.

♦ آشنایی بیشتر با فارسینو

پیشنهادات فارسینویی :
فارسینو | فروشگاه آنلاین خدمات وردپرس | طراحی سایت – پشتیبانی – سئوسازی
بهترین سایت خرید دامنه رند
مشاوره رایگان وردپرس!
خرید رپرتاژ آگهی دائمی
ارتباط با واحد پشتیبانی وردپرس آسان شد!
خدمات پشتیبانی وردپرس در تهران

اشتراک گذاری

فارسینو به عنوان یکی از معتبرترین شرکت های طراحی سایت، آماده دریافت انواع سفارش طراحی سایت به همراه مشاوره رایگان بصورت آنلاین و غیر حضوری میباشد. (دارای پشتیبانی وردپرس رایگان + آموزش مجازی وردپرس)

یکی دیگر از خدمات فارسینو ارایه پشتیبانی سایت وردپرس میباشد که بصورت دوره های یکماهه تا یکساله ارایه میگردد و در طول این مدت از همه طریق نظیر ارتباط پیامکی، تلفنی و فضای مجازی میتوانید با کارشناس پشتیبانی سایت خود در ارتباط باشید…

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست محتوا
آخرین مقالات
آخرین مقالات رپورتاژی