سفارش آنلاین
هنوز وارد نشده اید!
خدمات وردپرس فارسینو
هنوز وارد نشده اید!

افزونه وردپرس چیست ؟ معرفی 8 افزونه ضروری و کاربردی وردپرس

افزونه وردپرس چیست ؟ معرفی 8 افزونه ضروری و کاربردی وردپرس

در این دانشنامه قصد داریم تا شما را با مفهوم ” افزونه وردپرس ” بیشتر آشنا نماییم. در آخر بهترین افزونه (پلاگین) های  وردپرس را به شما معرفی نماییم.

امیدوارم این دانشنامه مورد رضایت شما قرار بگیرد.

معرفی اجمالی وردپرس

اگر هنوز با وردپرس آشنایی ندارید حتما دانشنامه نرم افزار قدرتمند طراحی سایت وردپرس یا وردپرس چیست را مطالعه نمایید. وردپرس یک نرم افزار تحت وب یا سیستم مدیریت محتوا ی قوی میباشد. به وسیله این نرم افزار قادر به راه اندازی انواع وبلاگ یا سایت های شرکتی و فروشگاهی و … خواهید بود.

بهترین افزونه وردپرسی

وردپرس با زبان برنامه نویسی php کدنویسی شده است. به دلیل عدم محدودیتی که در هسته این نرم افزار وجود دارد، امکان تغییر و توسعه در آن میسر است. و با قابلیت فوق العاده ای که در وردپرس فراهم گردیده میتوان امکانات متنوعی را به آن اضافه نمود.

اگر قصد دارید تا از نحوه اضافه شدن امکانات در وردپرس بیشتر آشنا بشوید :  حتما ادامه دانشنامه را مطالعه نمایید.

افزونه وردپرس چیست ؟

افزونه های وردپرس به صورت فایل هایی مجزا بر روی وردپرس نصب میشوند. و امکانات جدید ، منحصر به فرد و تکمیل کننده ای را به وردپرس اضافه میکنند.

بهترین افزونه چیست

در بیانی دیگر، پلاگین وردپرس یک بسته ی تکمیلی از کدهای آماده برای وردپرس هستند. که با نصب بر روی وردپرس، ویژگی های جدیدی را به سایت شما اضافه میکنند.

با نصب این افزونه ها، دیگر نیازی به کدنویسی بابت تغییر و تحولات سایت نخواهید داشت.

افزونه های رایگان وردپرس

افزونه های رایگان بسیار زیادی در مخزن افزونه های وردپرس به ثبت رسیده اند که بسیاری از آنها نیز از پلاگین های مهم و مورد نیاز وردپرس محسوب میشوند. و شما باتوجه به کارایی سایت وردپرسی خود، نیازمند نصب آنها خواهید بود.

پس اگر نیازمند نصب افزونه های رایگان وردپرسی شدید از طریق منوی پیشخوان وردپرس، گزینه افزونه ها را به حالت انتخاب نگه دارید تا منوی افزودن گشوده شود. سپس گزینه افزودن را کلیک نمایید تا به صفحه پلاگین ها منتقل گردید.

بهترین افزونه های وردپرس را بشناسید

در این برگه ، از طریق قسمت جستجوی افزونه ها ، نام پلاگین مورد نظرتان را جستجو نمایید . بعد از ظاهر شدن افزونه بر روی دکمه نصب کلیک نمایید . بعد از نصب شدن مجددا بر روی دکمه فعال جهت فعال شدن افزونه کلیک نمایید.

با این روند شما موفق به نصب افزونه رایگان از مخزن پلاگین ها در وردپرس شدید.

افزونه های پرمیوم و غیر رایگان وردپرس

افزونه های پرمیوم و غیر رایگان وردپرس در دو حالت در وردپرس منتشر گردیده اند.

1- پلاگین های غیر رایگانی در وردپرس منتشر گریده اند که نسخه رایگان نداشته و تمامی امکانات آن فقط و فقط با خرید نسخه اصلی میسر میباشد.

2- اما افزونه های پرمیوم و غیر رایگانی در وردپرس منتشر گردیده اند که نسخه رایگان آنها با امکاناتی کمتر منتشر شده و نسخه پرمیوم و غیر رایگان آن نیز با تمام امکانات در دسترس قرار می گیرد.

در نظر داشته باشید که دانلود یا خرید پلاگین های پرمیوم از هر منبع یا وبسایت نامعتبر، یک هشدار برای سایت شما خواهد بود. اگر امنیت وبسایت وردپرسی در زمینه دانلود قالب و پلاگین های وردپرسی برایتان اهمیت دارد، حتما دانشنامه برترین فروشگاه های آنلاین وردپرس را مطالعه نمایید.

در این دانشنامه 3 مارکت معتبر جهت دانلود و خرید افزونه وردپرسی به شما معرفی گردیده اند. که با خیال راحت میتوانید از این فروشگاه ها ، پلاگین های پرمیوم وردپرسی را خرید نمایید.

همخوانی افزونه های وردپرس با قالب سایت

تا به اینجا به معرفی افزونه ها، امتیاز پلاگین ها و انواع آن ها پرداختیم . اما شاید لازم باشد که قبل از نصب هر پلاگین در وردپرس ، موارد زیر را مورد توجه قرار دهید:

شما برای اینکه سایت خود را راه اندازی نمایید، پس از نصب و راه اندازی وردپرس در هاست سی پنل یا هاست دایرکت ادمین باید قالب سایت وردپرسی خود را از :

خرید و نصب نمایید.

بعد از نصب قالب وردپرسی ، جهت تکمیل امکانات به وبسایت وردپرسی خود، نیازمند نصب پلاگین های وردپرسی خواهید بود. اما باید بدانید که ممکن است بعضی از افزونه های مورد نظر با قالب سایت یا سایر افزونه ها همخوانی نداشته باشند و سایت شما را دچار اختلال نمایند.

بهترین افزونه وردپرس

لذا جهت جلوگیری از هرگونه اختلال افزونه ها در وردپرس ، حتما همه جوانب را مورد بررسی قرار دهید. خوشبختانه اکثر افزونه های پرکاربرد وردپرسی ، همخوانی با انواع قالب های استاندارد را دارا میباشند.

معرفی 8 افزونه وردپرس کاربردی و ضروری

بهترین افزونه های وردپرس ، افزونه هایی هستند که امکانات مجزا ، منحصر به فرد و عالی ای را به سایت وردپرسی اضافه میکنند. با نصب پلاگین های برتر وردپرس تغییر و تحول گسترده ای در سایت وردپرسی ، مشهود خواهد بود. که در اینجا به معرفی چند نمونه از آنها میپردازیم.

1- افزونه ووکامرس Woocommerce

بهترین افزونه وردپرس

یکی از محبوبترین و بهترین پلاگین ها جهت راه اندازی فروشگاه آنلاین وردپرسی ، افزونه ووکامرس میباشد. ووکامرس امکانات فوق العاده ای را در این راستا در اختیار شما میگذارد. همچنین در تبع آن پلاگین های مختلف و مرتبط با افزونه محبوب ووکامرس منتشر گردیده است که میتواند شما را در راه اندازی فروشگاه وردپرسی کمک بزرگی نماید.

این پلاگین به صورت کاملا رایگان در مخزن وردپرس به ثبت رسیده  است.

2- افزونه یواست سئو Yoast Seo

افزونه وردپرس

یکی از پیشرفته ترین افزونه ها جهت سئو سازی صفحات ، نوشته ها و محصولات وردپرسی ، افزونه یواست سئو میباشد که به صورت بسیار دقیق شما را در جهت رشد و ارتقاء سایت و رفع مشکلات آن راهنمایی میکند.

پلاگین یواست سئو در دو نسخه رایگان و پرمیوم  در بازار جهانی وردپرس عرضه گشته است و شما را در جهت بهینه سازی سایت وردپرسی بسیار کمک میکند.

3- افزونه امنیتی وردفنس Wordfence

افزونه وردفنس

افزونه امنیتی وردفنس Wordfence ، یک پلاگین فوق العاده و بسیار مهم جهت جلوگیری از نفوذ هکرها و ویروس به سایت وردپرسی شما محسوب میشود و با نصب و راه اندازی آن، یک دیوار محافظتی به دور سایت خود ایجاد نموده اید و از به خطر افتادن سایت جلوگیری می نمایید.

افزونه امنیتی وردفنس در دو نسخه رایگان و پرمیوم  در بازار جهانی وردپرس عرضه گشته است و شما را در جهت برقراری امنیت سایت وردپرسی بسیار کمک میکند.

4- افزونه امنیتی IThemes Security

ithemes-security

افزونه امنیتی IThemes Security ، یکی دیگر از بهترین پلاگین های قدرتمند امنیتی وردپرس به حساب می آید و جهت اسکن کردن ویروس های اینترنتی در زمان های مختلف و مخفی سازی فایل های حساس وردپرسی و دیگر امکانات امنیتی همچون پلاگین وردفنس بکار گرفته میشود.

افزونه امنیتی IThemes Securityدر دو نسخه رایگان و پرمیوم  در بازار جهانی وردپرس عرضه گشته است و شما را در جهت برقراری امنیت سایت وردپرسی بسیار کمک میکند.

5- افزونه راکت WP Rocket

راکت WP ROCKET

افزونه راکت WP Rocket ، یکی از شاخص ترین و بهترین پلاگین ها جهت افزایش سرعت سایت وردپرسی میباشد. با نصب و فعال شدن افزونه راکت و تنظیم درست امکانات واقع در آن ، سرعت بارگذاری سایت خود را دو برابر بیشتر نمایید.

اما دقت نمایید که شاید فعال کردن کلیه امکانات آن ، سایت شما را دچار بهم ریختگی نماید. پس باید تمامی ویژگی های آن را یک به یک تست و فعال نمایید.

پلاگین راکت WP Rocket فقط به صورت پرمیوم  در بازار جهانی وردپرس عرضه گشته است و شما را در جهت افزایش سرعت سایت وردپرسی بسیار کمک میکند.

6- افزونه گرویتی فرم Gravity Forms

پلاگین

یکی از برترین افزونه های ایجاد فرم بدون دخالت کدنویسی در وردپرس، پلاگین گرویتی فرم Gravity Forms میباشد. که در ذیل بخشی از امکانات آن را ذکر نموده ایم:

  • طراحی ظاهر برای فرم
  • افزودن انواع فیلد در فرم
  • ساخت فرم چند مرحله‌ای
  • قابلیت ایجاد محدودیت در فرم‌
  • قابلیت ساخت فرم شرطی
  • قابلیت ایجاد محدودیت در مقدار فیلدها
  • امکان استفاده از انواع فیلدهای محاسبه ای
  • امکان ساخت فرم با قابلیت کد رهگیری
  • امکان اتصال درگاه پرداخت به گرویتی فرم

پلاگین گرویتی فرم Gravity Forms فقط به صورت پرمیوم  در بازار جهانی وردپرس عرضه گشته است و شما را در جهت ایجاد انواع فرم در سایت وردپرسی بسیار کمک میکند.

7- افزونه روولوشن اسلایدر Revolution Slider

افزونه

پلاگین روولوشن اسلایدر Revolution Slider بی نظیرترین پلاگین جهت ایجاد اسلایدر های حرفه ای در سایت وردپرسی میباشد که به شما این امکان را میدهد تا المان های مختلفی را در اسلایدهای خود قرار دهید و اسلایدهای واکنشگرا یا ریسپانسیو در سایت خود طراحی نمایید.

افزونه روولوشن اسلایدر Revolution Slider فقط به صورت پرمیوم  در بازار جهانی وردپرس عرضه گشته است و شما را در جهت ایجاد انواع اسلایدر های حرفه ای در سایت وردپرسی بسیار کمک میکند.

8- افزونه UpdraftPlus

updraftplus

افزونه UpdraftPlus یکی از اولین گزینه ها جهت گرفتن بکاپ یا تهیه نسخه پشتیبان از سایت وردپرسی میباشد که به صورت منظم میتوانید از سایت خود به طور اتوماتیک و خودکار بکاپ بگیرید.

UpdraftPlus در دو نسخه رایگان و پرمیوم  در بازار جهانی وردپرس عرضه گشته است و شما را در جهت برقراری امنیت سایت وردپرسی بسیار کمک میکند.

پیشنهادات فارسینویی :
فارسینو | فروشگاه آنلاین خدمات وردپرس | طراحی سایت – پشتیبانی – سئوسازی
طراحی سایت چیست؟ 6 اصول حرفه ای طراحی سایت
آموزش گام به گام ساخت سایت وردپرس
وردپرس چیست ؟ 8 مزیت وردپرس | مقایسه وردپرس | نصب وردپرس
سیستم مدیریت محتوا یا CMS
فارسینو در اینستاگرام

اشتراک گذاری

فارسینو به عنوان یکی از معتبرترین شرکت های طراحی سایت، آماده دریافت انواع سفارش طراحی سایت به همراه مشاوره رایگان بصورت آنلاین و غیر حضوری میباشد. (دارای پشتیبانی وردپرس رایگان + آموزش مجازی وردپرس)

یکی دیگر از خدمات فارسینو ارایه پشتیبانی سایت وردپرس میباشد که بصورت دوره های یکماهه تا یکساله ارایه میگردد و در طول این مدت از همه طریق نظیر ارتباط پیامکی، تلفنی و فضای مجازی میتوانید با کارشناس پشتیبانی سایت خود در ارتباط باشید…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست محتوا
آخرین مقالات
آخرین مقالات رپورتاژی