سفارش آنلاین
هنوز وارد نشده اید!
خدمات وردپرس فارسینو
هنوز وارد نشده اید!

اينترنت، وب و موتور جستجو

اينترنت، وب و موتور جستجو

” اينترنت ” زماني واژه اي جديد و ناآشنا بود و تنها گروهي از متخصصان با آن سر و كار داشتند. اما برخلاف رسانه هـای ديگـر نظيـر راديو، تلويزيون و …  ، زمان كمتری براي اثبات خود نياز داشت و به سرعت وارد زندگي روزمره مردم شـد و اينـك بـه پديـده اي عادي تبديل شده است. اينترنت در حال حاضر منبع بزرگ اطلاعات است و هر روز حجيم و حجيم تر ميشود. موتور جستجو

هم اكنون ميلياردها صفحه داراي اطلاعات فراواني از موضوعات متنوع، روي سرور ها ي مختلف جا خوش كرده اند . اين در حالي اسـت كـه سـاده شـدن پروسه انتشار محتوا در وب، گسترش وبلاگها و رشد شبكه هاي اجتماعي و توجه سايت ها به مفاهیم نوين وب به طـور فزاينـده اي همچنان به گسترش حجم اطلاعات موجود دامن ميزند.

اینترنت وب و موتور جستجو گوگل - فارسینو اولین سایت با دامنه فارسی در ایران
اینترنت وب و موتور جستجو گوگل – فارسینو اولین سایت با دامنه فارسی در ایران

نرخ رشد اطلاعات در اینترنت

نرخ رشد اطلاعات در آن حد است كه امروزه مشكل دسترسي به اطلاعات جدي تر از نبود آن است. در واقع بسياري از افراد در اين حجم بالاي اطلاعات گم ميشوند و راه به جايي نمي برند.

رشد اطلاعات در اینترنت _ طراحی سایت فارسینو
رشد اطلاعات در اینترنت _ طراحی سایت فارسینو

بخش جذاب اینترنت

“وب” به عنوان بخش جذاب اينترنت، روی سخن ما در اين مطلب است. اكنون چالش عمده كاربران وب، دستيابي به اطلاعـات است. به عبارت ديگر اگر كاربري به دنبال موضوعي خاص باشد، كدام صـفحه وب را بايـد بخوانـد؟ از ميـان بـي شـمار صـفحه موجود، كدام صفحه نياز او را برآورده ميسازد؟

اگر سايتي باشد كه به كاربران در يافتن اطلاعات كمـك كنـد، حتمـا مـورد توجـه خواهد بود . اينگونه سايتي در واقع نقش راهنما ي سايت ها را به عهده خواهد گرفت. خوشبختانه چنين سايتي وجود دارد و ما آن را با نام “گوگل” ميشناسيم .

موتور جستجو

گوگل يك موتور جستجو است. موتور جستجو سايتي است كه به كاربران كمك ميکند تا اطلاعات مورد نياز موجود در دیگر سايتها را بيابد . اين سايت با گرفتن چند كلمه از كاربر، فهرستی از سايت ها را به وي نشان ميدهد كه به موضوع  و مورد جستجو ي او مرتبط هستند.
با استناد به آمار منتشر شده، افراد بسياري سفر در دنيای وب را با موتورها ي جستجو آغاز مي کننـد ؛ مراجعـه بـه آنهـا چنـان عادي شده است كه جستجو و كار با موتورها ي جستجو، دومين فعاليت كاربران در دنياي وب به شمار مي رود.
با گذشت زمان، هر چه بر محبوبيت وب افزوده ميگردد، نياز به بايگاني كردن اطلاعات آن نيز بيشتر ميشود؛ موتور جستجو در واقع اين اطلاعات را بايگاني كرده، در كمترين زمان ممكن در اختيار كاربران قرار ميدهد.

موتور جستجو - سفارش آنلاین طراحی سایت
موتور جستجو – سفارش آنلاین طراحی سایت

وب بدون موتور جستجو، تنهـا بـه بخش كوچكي از موفقيت امروزي خود دست مي يافت؛ زيرا وب به كمك موتور  جستجو رسانه اي قابل استفاده بـرا ي همـه شـده است. از هيچ كس توقع نمي رود كه تعداد زيادي از آدرس های وب را به ياد داشته باشد اما ميتـوان نوشـتن و جسـتجـو ي چنـد كلمه را از آنها توقع داشت.

نتایج جستجو

آنچه كه موتورها ي جست و جو انجام ميدهند، با درجه های  متفاوتي از موفقيت، فراهم آوردن يك وسيله ساده جسـتجـو اسـت . وقتي كه يك كاربر عبارتی را  جستجو ميكند، موتور جستجو فهرستی از سايت هایی را كه ممكن است تعداد آنها از چند مورد تا چند ميليارد متغير باشد، به وي ارايه ميكند. سايت هايي كه موتور جستجو به عنوان نتايج جستجو ي خود ارايـه مـي كنـد بـرحسب ميزان ارتباط با عبارت جستجو شده، ليست ميشوند.

بدين ترتيب سايتي به عنوان اولـين سـايت در نتـايج جسـتجـو معرفي ميشود كه مرتبط ترين سايت با عبارت جستجو شده از ديد آن موتور جستجو است.
دقيق و مرتبط بودن نتايج جست و جو، چيزي است كه كاربران وب همـواره از موتورهـاي جسـتجـو انتظـار دارنـد . هرچـه نتـايج جست و جو ي يك موتور جستجو  دقيق تر و مرتبط تر باشد، محبوبتر خواهد بود و بنابراين كاربران بيشتري به آن مراجعه خواهند کرد.

♦ آشنایی بیشتر با فارسینو

فارسینو مجری و طراح سایت با سیستم مدیریت محتوا ی وردپرس

سفارش آنلاین خدمات طراحی وبسایت وردپرس

ما را در اینستاگرام دنبال کنید
اشتراک گذاری

فارسینو به عنوان یکی از معتبرترین شرکت های طراحی سایت، آماده دریافت انواع سفارش طراحی سایت به همراه مشاوره رایگان بصورت آنلاین و غیر حضوری میباشد. (دارای پشتیبانی وردپرس رایگان + آموزش مجازی وردپرس)

یکی دیگر از خدمات فارسینو ارایه پشتیبانی سایت وردپرس میباشد که بصورت دوره های یکماهه تا یکساله ارایه میگردد و در طول این مدت از همه طریق نظیر ارتباط پیامکی، تلفنی و فضای مجازی میتوانید با کارشناس پشتیبانی سایت خود در ارتباط باشید…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست محتوا
آخرین مقالات
آخرین مقالات رپورتاژی