سفارش آنلاین
هنوز وارد نشده اید!
خدمات وردپرس فارسینو
هنوز وارد نشده اید!

ماجرای گوگول و مردان گوگل

مردان گوگل

گوگل (Google) یک شرکت آمریکایی فعال در حوزهٔ فناوری اطلاعات شامل جستجوی اینترنتی، رایانش ابری وتبلیغات، نرم‌افزار و سخت‌افزار است. این شرکت توسط لری پیج و سرگئی برین تأسیس شد که هر دوی آن‌ها در دانشگاه استنفورد به عنوان دانشجوی دکترا حضور داشــــــــــتند .

_آنها با نام «مردان گوگل» شناخته می‌شدند.

گوگل در ابتدا به عنوان یک شرکت خصوصی ثبت شد و فروش اولیه سهام آن در ۲۰۰۴ انجام شد. لری پیج و سرگئی برین و اریک اشمیت قبول کردند که به مدت بیست سال، یعنی تا سال ۲۰۲۴ در کنار هم کار کنند.

ماجرای گوگل و گوگول - فارسینو اولین سایت با دامنه فارسی

هدف گوگل

هدف google از آغاز «سازماندهی کردن اطلاعات دنیا و قابل دسترس‌ی کردن آن‌ها برای عموم» بود، و شعار غیر رسمی شرکت (که توسط مهندس گوگل امیت پاتل ابداع شد و توسط پل بوچهیت از آن حمایت شد) «شرور نباشید» بود.

در سال ۲۰۰۶ شرکت به محل جدید و کنونی اش در مانتین ویو، کالیفرنیا منتقل شد. در سال ۲۰۱۵، گوگل قسمت‌های مختلف خود را به صورت شرکت خوشه‌ای آلفابت سازماندهی کرد. گوگل در حال حاضر بزرگ‌ترین زیرمجموعه‌ی آلفابت است.

گوگول

گوگل بر گرفته شده از واژهٔ گوگول که به معنی «یک عدد یک و صد صفر جلوی آن» است که نوعی شعار و در واقع مقصود موضوع است.

بدین معنی که google قصد دارد تا سرویس‌ها، اهداف و اطلاع‌رسانی و اطلاعات خود را تا آن مقدار در وب در جهان گسترش دهد.

google به‌طور تخمینی دارای بیش از یک میلیون سرور در سراسر جهان است، و روزانه بر روی بیش از یک میلیارد درخواست جستجو، و حدود ۲۴ پتابایت داده تولید شده توسط کاربران پردازش انجام می‌دهد.

محصولات گوگل

نتیجه رشد سریع گوگل از بدو ثبت شدن شرکت، زنجیره‌ای از محصولات، خرید و شراکت با شرکت‌های دیگر بود. این شرکت محصولات اینترنتی سودمندی مانند سرویس ایمیل جی‌میل و شبکه‌های اجتماعی google plus را به کاربران خود پیشنهاد می‌دهد.

محصولات google به ابزارهای رومیزی نیز توسعه پیدا کرد، با برنامه‌هایی مانند مرورگر وب گوگل کروم، سازماندهی و ویرایشگر تصاویر پیکاسا و پیام‌رسان فوری google تاک. google سازنده پرکاربرترین سیستم‌عامل موبایل جهان، اندروید و سیستم‌عامل گوگل کروم نیز هست.

پربازدیدترین سایت

الکسا اینترنت وبگاه google در آمریکا (google.com) را به عنوان پربازدیدترین سایت اینترنت در فهرستش قرار داده‌است. 

همچنین وبگاه‌های google در کشورهای دیگر مثل هند google.co.in (که در رتبه چهاردهم قرار دارد) به عنوان پربازدیدترین سایت در هند میابشد . یا google.co.uk به عنوان پربازدیدترین سایت در انگلیس و خیلی سایت‌های دیگر آن پربازدیدترین در کشور خود هستند .

و نیز در فهرست برترین صد سایت دنیا قرار دارند. سایر متعلقات google مانند یوتیوب (رتبه سوم در الکسا) یا بلاگر (رتبه ششم در الکسا) و اورکات نیز در این فهرست قرار دارند.

google همچنین توسط برندز به عنوان دومین برند با ارزش دنیا شناخته شده‌است. شکل تجارت کنونی google و خدماتی که ارائه می‌دهد باعث انتقاد از این شرکت در موضوعاتی مانند حریم، حق تکثیر، و سانسور شده‌است.

پیشنهادات فارسینویی :
فارسینو | فروشگاه آنلاین خدمات وردپرس | طراحی سایت – پشتیبانی – سئوسازی
آموزش تصویری ورود به پیشخوان وردپرس
20 توصیه جهت مقابله با ویروس کرونا
شبکه اجتماعی چیست؟! پربازده ترین شبکه های اجتماعی جهان
عشق چیست؟ 6 خصوصیت یا رفتار زمان عشق و عاشقی 
فارسینو در اینستاگرام

اشتراک گذاری

فارسینو به عنوان یکی از معتبرترین شرکت های طراحی سایت، آماده دریافت انواع سفارش طراحی سایت به همراه مشاوره رایگان بصورت آنلاین و غیر حضوری میباشد. (دارای پشتیبانی وردپرس رایگان + آموزش مجازی وردپرس)

یکی دیگر از خدمات فارسینو ارایه پشتیبانی سایت وردپرس میباشد که بصورت دوره های یکماهه تا یکساله ارایه میگردد و در طول این مدت از همه طریق نظیر ارتباط پیامکی، تلفنی و فضای مجازی میتوانید با کارشناس پشتیبانی سایت خود در ارتباط باشید…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست محتوا
آخرین مقالات
آخرین مقالات رپورتاژی