سفارش آنلاین
هنوز وارد نشده اید!
خدمات وردپرس فارسینو
هنوز وارد نشده اید!

طراحی وبسایت و 8 عنصر اصلی در طراحی وبسایت

طراحی وبسایت و 8 عنصر اصلی در طراحی وبسایت

طراحی وبسایت در کل فرآیند برنامه ریزی ، مفهوم سازی و تنظیم محتوای مورد نظر برای دنیای اینترنت است. طراحی وب مدرن فراتر از چگونگی نگاه (زیبایی شناسی) چیزهایی است که عملکردها (عملکرد) را شامل می شود. طراحی وب محدود به وب سایت ها نمی باشد و شامل موارد دیگری همانند برنامه های وب ، برنامه های تلفن همراه و طراحی رابط کاربری میباشد.

عناصر طراحی وبسایت

هنگام طراحی وب سایت ، لازم است نگاه و عملکرد سایت را هم در نظر بگیرید. ادغام این عناصر در طراحی ، صرف نظر از اندازه گیری یا در نظرگرفتن عملکرد ، به حداکثر رساندن عملکرد سایت کمک خواهد کرد. به عنوان مثال ، آیا می دانید که به دلیل بهینه سازی موتور جستجو ، طراحی وب می تواند تأثیر زیادی در عملکرد شما در موتورهای جستجوگر مانند Google داشته باشد؟

در اینجا یک مرور اجمالی از عناصری که باید در طراحی خود در نظر بگیرید برای اطمینان از استاندارد سازی طراحی وب جمع آوری شده است.

1- محتوا در طراحی وبسایت

اصولاً طراحی یک وب سایت و محتوای آن به هم مرتبط است. این دو هرگز نباید واقعاً جداگانه در نظر گرفته شوند. داشتن طراحان و نویسندگان محتوا در کنار یکدیگر ، می تواند یک طراحی قدرتمندتر را فعال کند…

2- فونت در طراحی وبسایت

هنگام طراحی وب سایت ، بسیار مهم است از چه فونت هایی استفاده می نمایید که هم در گرفیک سایت تأثیر مثبت بگذارد و هم خوانایی کافی و مناسبی داشته باشد.

3- رنگ در طراحی وبسایت

رنگ ها یکی از مهمترین عناصری هستند که باید هنگام طراحی وب سایت در نظر بگیرید. به خاطر داشته باشید که در اینجا تصورات غلط زیادی درباره روانشناسی رنگ وجود دارد. هنگام انتخاب رنگ برای سایت خود ، مهم است که بر تراز کردن رنگ های خود با نام تجاری خود و پیامی که می خواهید منتقل کنید ، تمرکز کنید.

4- چیدمان در طراحی وبسایت

نحوه تصمیم گیری برای تنظیم و چیدمان محتوای خود ، تأثیر چشمگیری در ظاهر و عملکرد سایت شما خواهد داشت. اگرچه در مورد چیدمان وب سایت هیچ قانون خاصی وجود ندارد ، اما قطعاً اصولی وجود دارد که باید از آنها پیروی کنید. اگر نمی دانید چگونه کد نویسی کنید و یا از ابزار های طراحی سیستم های مدیریت محتوا همانند وردپرس استفاده کنید ، درک امکانات و محدودیت های ابزارهای مختلف طراحی وب سایت ضروری است بنابراین شما در طول طراحی خود معطل نمی شوید و انرژی خود را در نحوه چیدمان به نحوه بهتر صرف خواهید نمود.

5- اشکال هندسی در طراحی وبسایت

استفاده از عناصر گرافیکی یا اشکال هندسی در طراحی وب واقعاً طی چند سال گذشته از بین رفته است. ترکیب رنگ ها و شکل های زیبا می تواند برای دستیابی به موارد زیادی از جمله توجه بازدید کنندگان سایت شما به کار رود. بزرگترین چالش با این روند عوارضی است که هنگام جستجو برای پیاده سازی طرح بدون تکیه بر کدنویسی بوجود می آید.

6- فضاسازی در طراحی وبسایت

فضایی وجود دارد که بین هر عنصر در طراحی شما وجود دارد: تصاویر ، پاراگرافها ، خطوط … حتی حروف نیز فاصله دارند! به عنوان یک قاعده کلی ، داشتن فضای زیاد بهتر از همه چیزهایی است که در هم جمع می شوند. مفهوم فضای سفید قطعاً مورد توجه طراحان وب مدرن است.

7- تصویر و آیکون در طراحی وبسایت

طرح های شگفت انگیز می توانند فقط در چند ثانیه اطلاعات زیادی را به شما ارتباط دهند. یکی از راه های تحقق این امر استفاده از تصاویر و نمادهای قدرتمند است. جستجوی سریع Google برای تصاویر یا نمادها ، هزاران گزینه را ایجاد می کند.

8- ویدیو یا فیلم در طراحی وبسایت

انتشار ویدیو یا فیلم ها در سایت یکی از عناصر مهم در بین طراحان وب میباشد. در صورت استفاده صحیح ، آنها به بازدید کنندگان وب سایت شما کمک می کنند تا چیزی را تجربه کنند که به راحتی با کلمات یا تصاویر قابل توصیف نیست. نکته ای که باید در نظر داشته باشید این است که فیلم های چشم نواز می توانند گاهی به عنوان زنگ تفریح و تنوع باشند و هرگز نباید با محتوای شما رقابت کنند.

طراحی وبسایت
طراحی وبسایت

پیشنهادات فارسینویی :
فارسینو | فروشگاه آنلاین خدمات وردپرس | طراحی سایت – پشتیبانی – سئوسازی
طراحی سایت چیست؟ 6 اصول حرفه ای طراحی سایت
افزونه وردپرس چیست ؟ افزونه چیست؟! آشنایی با بهترین افزونه
طراحی وب سایت با انواع سیستم مدیریت محتوا CMS
آموزش تصویری ورود به پیشخوان وردپرس
فارسینو در اینستاگرام
اشتراک گذاری

فارسینو به عنوان یکی از معتبرترین شرکت های طراحی سایت، آماده دریافت انواع سفارش طراحی سایت به همراه مشاوره رایگان بصورت آنلاین و غیر حضوری میباشد. (دارای پشتیبانی وردپرس رایگان + آموزش مجازی وردپرس)

یکی دیگر از خدمات فارسینو ارایه پشتیبانی سایت وردپرس میباشد که بصورت دوره های یکماهه تا یکساله ارایه میگردد و در طول این مدت از همه طریق نظیر ارتباط پیامکی، تلفنی و فضای مجازی میتوانید با کارشناس پشتیبانی سایت خود در ارتباط باشید…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست محتوا
آخرین مقالات
آخرین مقالات رپورتاژی