سفارش آنلاین
هنوز وارد نشده اید!
خدمات وردپرس فارسینو
هنوز وارد نشده اید!

آموزش طلایی مراحل طراحی سایت مناسب سئو با وردپرس

آموزش طلایی مراحل طراحی سایت مناسب سئو با وردپرس

اهمیت سئو در طراحی سایت

سئو مخفف “بهینه سازی موتور جستجو”، یک فرآیندی است که به وب سایت‌ها کمک می‌کند در موتورهای جستجو مانند گوگل، بینگ، یاهو و غیره رتبه بالاتری کسب کنند. گوگل به مراتب بیشتر از موتورهای جستجوی دیگر اهمیت دارد، بنابراین اکثر مشاغل بر روی نتایج جستجوی گوگل تمرکز دارند. به طور خلاصه، وقتی بیشتر مردم در مورد طراحی سایت مناسب سئو صحبت می‌کنند، به این هدف تمرکز دارند که سایتشان در صفحه نتایج جستجوی گوگل، بالاتر باشد.

با وجود وب سایت‌های متعددی که برای رتبه بندی گوگل با هم رقابت می‌کنند، مبارزه برای دیده شدن در موتورهای جستجو سخت است. از طرفی با توجه به این که اکثر سایت‌ها با وردپرس طراحی شده‌اند سوال اکثر کاربران این است، آیا یک وب سایت وردپرسی برای SEO خوب است یا خیر؟

مراحل طراحی سایت مناسب سئو با وردپرس
مراحل طراحی سایت مناسب سئو

وردپرس و مزایای وردپرسی

 وردپرس یک سیستم مدیریت محتوا CMS و توسعه دهنده وب سایت قابل اعتماد و دوستدار سئو است که به کاربران اجازه می‌دهد وب سایت‌های منحصر به فردی را ایجاد کنند. به عنوان نرم افزار منبع باز، هیچ محدودیتی برای انواع پلتفرم ندارد و با هزاران قالب (تم وردپرسی) و افزونه ، می‌توانید هر نوع وب سایتی را طراحی کنید، حتی یک فروشگاه بزرگ تجارت الکترونیک!

یکی از مزایای وردپرس این است که ساخت وب سایت را بدون داشتن دانش کد نویسی، آسان کند. اما عامل اصلی محبوبیت آن، رتبه وب سایت‌هایش در گوگل است. این امر تا حد زیادی به دلیل پلاگین‌هایی همچون افزونه یواست سئو و یا افزونه سئو رنک مث است که بسیاری از فرآیندهای بهینه سازی را خودکار انجام می‌دهد.

15 مرحله طراحی سایت مناسب سئو در وردپرس به صورت گام به گام

به عنوان صاحب یک سایت وردپرسی، شما می‌خواهید سئوی سایت خود را برای رتبه بالاتر در موتورهای جستجو مناسب‌سازی کنید. رتبه‌بندی بالاتر در گوگل و سایر موتورهای جستجوی اصلی، بازدید وبسایت شما را افزایش می‌دهد و ترافیک ارگانیک بیشتری را برای سایت شما به ارمغان می‌آورد.

طبق گزارش معتبر انجام گرفته، سایت‌هایی که در اولین صفحه نتایج جستجوی گوگل لیست شده‌اند، 91.5 درصد از سهم ترافیک یک کلمه یا عبارت کلیدی را به خود اختصاص می‌دهند. به طوری که اولین نتیجه به تنهایی 32.5 درصد از آن ترافیک را دریافت می‌کند. با این تفاسیر اهمیت طراحی سایت مناسب سئو بیش از هر زمان آشکار می‌گردد.

وردپرس که به طور کلی یکی از سئو دوست‌ترین پلتفرم‌ها در نظر گرفته می‌شود، چرا که وردپرس دارای ویژگی‌های بارزی است که می‌تواند به شما کمک کند سایت خود را برای موتورهای جستجو بهینه کنید. در پایین تر اشاره ای به نحوه استفاده از این ویژگی‌ها و همچنین سایر خدمات و ابزارها برای بهبود رتبه بندی سایت در گوگل می‌کنیم، پس حتما تا آخر مقاله با ما باشید.

1- خرید سرویس میزبانی یا هاست قدرتمند و مطمئن

یک سرویس میزبانی یا هاست مطمئنی را انتخاب کنید که بتواند به امنیت و افزایش سرعت سایت شما کمک کند. در حالی که ممکن است امنیت و سرعت سایت، مستقیماً بر رتبه سئو سایت شما تأثیر نگذارد، ولی سایتی که ناقص یا کند باشد منجر به تجربه ضعیف کاربری و از دست دادن ترافیک بازدید می‌شود. این در نهایت بر سئوی سایت شما تأثیر منفی می‌گذارد.

طراحی سایت مناسب سئو با هاست وردپرس
هاست قدرتمند وردپرسی

2- خرید دامنه ارزشمند، رند و خاص

یادتان باشد که اگر قصد طراحی سایت مناسب سئو را دارید حتما باید در انتخاب نام دامنه و پسوند دامنه دقت لازم را داشته باشید. چرا که اگر به هردلیلی دامنه نامناسب انتخاب شود، ممکن است در بازدید سایت و برندسازی سایت شما تاثیر منفی بگذارد.

چرا که دامنه باید کوتاه و مختصر همراه با تلفظ آسان، املای راحت و نامی غیر تکراری باشد که براحتی در ذهن کاربران بماند.

خرید انواع دامنه های کوتاه، رند و خاصکلیک نمایید

3- تهیه تم وردپرس یا قالب سایت وردپرسی بهینه شده

قالب وردپرس باید دارای زیرساخت مناسب باشد، سنگین نباشد و حداقل 60 تا 70 درصد نیازهای سایت را برطرف نماید تا به کمتر پلاگین یا افزونه جانبی دیگری وابسته باشد. اگر قالب وردپرسی دارای پیچیدگی کدنویسی باشد و طبق اصول اولیه سئو در گوگل پایه گذاری نشده باشد ممکن است درآینده مشکلات عدیدی را ایجاد نماید.

همچنین درنظر داشته باشید که دستگاه‌های تلفن همراه  حداقل 60 درصد از بازدیدهای موتورهای جستجوی ارگانیک را تشکیل می‌دهند و بدلیل اکثریت ارزشمند تعداد کاربران جستجو کننده از تلفن همراه، گوگل ابتدا نتایج سازگار با موبایل به حالت ریسپانسیو شده را نمایش می‌دهد. این بدان معناست که برای بهینه‌سازی سایت خود برای دستگاه‌های دسکتاپ و موبایل، به یک قالب واکنش‌گرا نیاز دارید. این یکی از مهمترین ویژگی‌های قالب سایت است که باید دارا باشد تا سئوی سایت شما بهبود یابد.

طراحی سایت با قالب وودمارت
بهترین قالب وردپرس

4- نصب افزونه های مورد نیاز و اجتناب از نصب افزونه های غیر ضروری

همانطور که میدانید امکان نصب و فعالسازی انواع افزونه و یا پلاگین در وردپرس میسر میباشد اما اگر تعداد افزونه ها در وردپرس بالا رود ممکن است باعث سنگینی و یا کندی سرعت سایت گردد. لذا پیشنهاد میگردد فقط از افزونه های ضروری در وبسایت استفاده نمایید و از نصب و فعالسازی افزونه های جانبی پرهیز نمایید.

5- نصب و فعالسازی یکی از افزونه های سئو وردپرس

اگر که قصد کسب رتبه بالا و مناسب در گوگل را دارید، حتما از افزونه های سئوی وردپرسی همچون رنک مث، یواست سئو و … استفاده نمایید. گرچه باید یادآوری کنیم که هیچکدام از این افزونه ها به تنهایی برای سایت شما کسب رتبه نمیکند و باید در این زمینه سایر موارد را فراموش نکنید.

درنظر داشته باشید که افزونه سئو به خودی خود سایت شما را سئو نخواهد کرد و فقط کمکی است تا به وسیله آن راحت تر خدمات سئو را انجام دهید.

6- طراحی اصولی صفحات سایت وردپرسی

طراحی سایت یکی از مراحل جذاب و پراهمیت در زمنیه سئوسازی سایت محسوب میگردد. چرا که اگر طراحی انواع صفحه در وردپرس بدرستی انجام نگردد و کاربر براحتی نتواند در سایت گردش کند این خود باعث کاهش ترافیک سایت میگردد.

درسته که نسخه اصلی وردپرس بصورت رایگان در اینترنت منتشر شده و شاید باتوجه به ادعاهای خیلی از عزیزان امکان طراحی سایت با وردپرس آسان است، اما سایتی در گوگل رتبه خواهد گرفت که دارای طراحی سایت اصولی باشد و تمامی موارد را نیز درنظر گرفته باشد که در این زمینه پیشنهاد میکنیم حتماً از خدمات وردپرسی شرکت های معتبر طراحی سایت همچون فارسینو بهره مند شوید تا براساس تجربه در این زمینه طراحی سایت شما را انجام دهند.

7- ایجاد نقشه XML سایت

نقشه‌های XML سایت فایل‌هایی هستند که تک تک صفحات وب سایت شما را فهرست می‌کنند تا موتورهای جستجو بتوانند به راحتی محتوای شما را پیدا کرده، بخزند و فهرست کنند. اگر افزونه های سئوی وردپرسی را نصب نمایید این اقدام براحتی از سوی افزونه سئو انجام میشود.

البته با نصب افزونه های سئوی رنک مث و یواست سئو این اقدام بصورت اتوماتیک انجام خواهد گرفت.

8- تولید محتوای مستمر، غیر تکراری و مطابق با نیاز کاربران سایت

طراحی سایت مناسب سئو در وردپرس باید بقدری دقیق باشد تا مشمول کارت زرد از گوگل نگردد. البته نه در وردپرس بلکه در تمامی وب سایت های دنیا ، سایتی موفق است که محتوای منطبق با نیاز کاربران اینترنت را بدون محتوای تکراری و یا کپی منتشر نماید. این محتوا میتواند متن، تصویر، ویدیو ، صوت و حتی تمامی موارد با هم باشد. هرچقدر کاربر راحت تر با محتوای سایت شما ارتباط برقرار کند و به جواب سوالش برسد، محتوای شما ارزش و یا رتبه بهتری در گوگل کسب میکند.

حالا این محتوای وبسایت میتواند در دسته بندی های مختلفی همچون وبلاگ، محصولات، نمونه کارها، خدمات و حتی دسته بندی ها و محتواهای دیگر صفحات سایت قرار گیرد. هرچقدر محتوا سازی برای هرکدام از این بخش ها بهینه تر و نزدیک به نیاز کاربران باشد نتیجه بهتری خواهد داد.

به طور مثال در صفحات محصول سایت های فروشگاهی هرچقدر طراحی صفحه محصول چیدمان یا طراحی ساده و زیباتری داشته باشد و کاربر براحتی بتواند در سایت خرید نماید و در کنار آن تصاویر محصول به مقدار لازم و با کیفیت مناسب باشد و به همراه آن توضیحات، نقد و انتقادات و ویژگی های محصول شفاف تر ارایه شده باشد، کاربر بیشتر راغب میشود تا از این سایت فروشگاهی خرید نماید.

9- برندسازی نام سایت در صفحه نخست سایت

صفحه نخست یا به عبارتی خانه در هر وبسایتی شناسنامه ای از کل وبسایت میباشد. یعنی با ورود هر کاربر به صفحه اصلی، باید امکان تشخیص نوع فعالیت سایت و خدمات قابل ارایه مشخص باشد.

همچنین توصیه میگردد توضیحاتی درباره آشنایی با برند، نوع فعالیت و خدمات در صفحه نخست با کاربر به اشتراک گذاشته شود.

10- بهینه سازی عنوان صفحه و توضیحات متا در صفحات سایت

عنوان صفحه و توضیحات متا دو عامل مهم برای سئو ی سایت هستند. عنوان صفحه و توضیحات متا همراه با URL سایت (آدرس یا لینک صفحه موردنظر) که در نتایج گوگل نمایش داده میشود، به کاربران اینترنت اینطور اعلام میکنند که با کلیک کردن بر روی این لینک، چه چیزی برای آنها نمایش داده میشود.

همچنین عنوان صفحات و توضیحات متا به کاربران موتورهای جستجو کمک می‌کنند تا ارتباط محتوای موردنظر را تعیین کنند و آنها را با عبارت‌های جستجو شده مطابقت دهند و هرچقدر که عنوان و توضیحات متا به عبارت جستجو شده نزدیک تر باشد امکان کلیک بر روی لینک بیشتر خواهد شد.

طراحی سایت مناسب سئو,طراحی سایت,سئو,طراحی سایت مناسب سئو با وردپرس
سئوسازی محتوای سایت در گوگل

11- بهینه سازی تصاویر وب سایت

بهینه سازی تصاویر سایت، یک فرآیند دوگانه است. ابتدا، می‌خواهید مطمئن شوید که تصاویر، اندازه و فشرده‌ سازی مناسبی دارند تا سرعت و عملکرد سایت شما را تضمین کنند. در مرحله بعد، می‌خواهید مطمئن شوید که متن جایگزین دارند. متن جایگزین به موتور جستجو اجازه می‌دهد تا تشخیص دهد تصاویر در مورد چیست که این موتورهای جستجو را قادر می‌سازد تا آنها را در صفحات نتایج تصویر رتبه بندی بهتری بکنند.

12- لینک سازی داخلی در سایت

لینک‌ سازی بین صفحات، نوشته ها و محصولات در سایت را جدی بگیرید. با پیوند دادن یک محتوا یا برگه به محتوای مرتبط خود، به موتورهای جستجو کمک خواهید نمود تا تمام محتوایی را که در یک موضوع یا دسته بندی خاص دارید را پیدا نموده و آنها را در نتایج گروه بندی و مرتب سازی نماید. یادتان باشد لینک سازی باید طبیعی باشد و لینک سازی بیش از حد نیز اصلا توصیه نمیگردد.

13- سازمان دهی دسته‌ ها و برچسب ‌ها ی سایت

یکی دیگر از مواردی که باید درنظر داشته باشید ایجاد دسته بندی برای نوشته ها، محصولات، نمونه کارها و سایر مواردی است که قصد دارید در سایت خود ایجاد نمایید. باتوجه به اینکه هر وبسایتی دارای یکسری نوشته وبلاگ یا مقاله ، محصولات، نمونه کار و … میباشد، هرکدام از آنها در دسته بندی های مربوط به خود قرارداده میشوند. لذا اگر این دسته بندی اصولی نباشد ممکن است بازدهی مناسبی در سئو نداشته باشد.

همچنین استفاده از برچسب ها در سئو همچین بی تأثیر نبوده و نخواهد بود. لذا پیشنهاد میگردد با قراردادن حداکثر 5 برچسب کاربردی و مهم، محتوای خود را پربار تر نمایید.

14- معرفی سایت به گوگل سرچ کنسول

برای اینکه سئوی سایت شما اصولی تر باشد بهتر است تا سایت خود را به گوگل سرچ کنسول متصل نمایید تا نه تنها از آمار روزانه وبسایت خود مطلع گردید بلکه باتوجه به آماری که توسط خرنده های گوگل ایجاد میگردد، بتوانید مشکلات سایت خود را بررسی و برطرف نمایید.

15- بررسی دوره ای سئو ی سایت

یادتان باشد که تمامی مواردی که بابت سئو سازی سایت طراحی شده اعلام شد باید بصورت دقیق و منظم انجام گیرد و در آخر بصورت دوره ای خدمات زیر نیز درنظر گرفته شود تا سئوی سایت شما با کاهش رتبه مواجه نگردد.

_بررسی خطاهای سایت در گوگل سرچ کنسول و رفع خطاهای موجود

_بررسی سرعت لودینگ یا بارگذاری سایت و رفع خطاهای موجود

_ بررسی لینک های سایت و رفع لینک های شکسته سایت

_تازه سازی محتواهای قدیمی سایت

_رپورتاژ آگهی و تبلیغات مدیریت شده ترجیحا شش ماه پس از تولید محتوای منظم در سایت

_و…

در اینجاست که اگر تمامی موارد ذکر شده را که حاصل سالها تلاش و تجربه مجموعه فارسینو میباشد را اجرا نمایید، سایت شما روز به روز رشد خواهد نمود… به امید موفقیت روز افزون برند، سایت و کسب و کار شما

سخن پایانی

 سئو یکی از مهمترین فاکتورها در مورد وب سایت شماست. یک وب سایت ممکن است خوب به نظر برسد، اما اگر کسی نتواند آن را آنلاین پیدا کند، داشتن آن چه فایده‌ای دارد؟ پس اگر به دنبال طراحی سایت وردپرسی هستید یا می‌خواهید رتبه ارگانیک خود را در گوگل از طریق سئو افزایش دهید، باید موارد گفته شده در این مقاله را در سایت‌ خود پیاده‌سازی نمایید. از طرفی اگر تجربه کافی برای انجام این کار را نداشته باشید به احتمال زیاد راندمان بالایی را دریافت نخواهید کرد. در این مواقع بهتر است خدمات طراحی سایت و سئو ی سایت وردپرسی را به افراد و مجموعه‌های مجرب واگذار نمایید.

شاید بیش از 100 هزار مجموعه یا شرکت در زمینه طراحی سایت مناسب سئو با وردپرس فعالیت می‌کنند اما لازم است یادآوری کنیم که شرکت طراحی سایت فارسینو نیز تمام تلاش خود را بکار گرفته‌ تا در این زمینه برترین باشد. مارکت آنلاین وردپرسی فارسینو با ارایه انواع خدمات وردپرس همچون طراحی انواع سایت، پشتیبانی سایت وردپرس و سئو سازی وردپرسی همراه با امکان ثبت سفارش آنلاین و دارا بودن طراحانی متخصص سعی بر آن دارد تا عموم کاربران اینترنت بتوانند با اطمینان کامل و هزینه به صرفه، مسئولیت صفر تا صد خدمات وردپرسی خود را به این مجموعه واگذار نمایند.

لوگو فارسینو | FARSINO
فارسینو

پس اگر قصد طراحی سایت مناسب سئو را دارید و می‌خواهید این کار به نحو احسن صورت گیرد، چه بهتر که همین حالا با کارشناسان مجرب شرکت طراحی سایت فارسینو در ارتباط باشید و در مورد خدمات درخواستی مورد نظرتان از مشاوران فارسینویی کمک و راهنمایی دریافت نمایید.

اشتراک گذاری

فارسینو به عنوان یکی از معتبرترین شرکت های طراحی سایت، آماده دریافت انواع سفارش طراحی سایت به همراه مشاوره رایگان بصورت آنلاین و غیر حضوری میباشد. (دارای پشتیبانی وردپرس رایگان + آموزش مجازی وردپرس)

یکی دیگر از خدمات فارسینو ارایه پشتیبانی سایت وردپرس میباشد که بصورت دوره های یکماهه تا یکساله ارایه میگردد و در طول این مدت از همه طریق نظیر ارتباط پیامکی، تلفنی و فضای مجازی میتوانید با کارشناس پشتیبانی سایت خود در ارتباط باشید…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست محتوا
آخرین مقالات
آخرین مقالات رپورتاژی