سفارش آنلاین
هنوز وارد نشده اید!
خدمات وردپرس فارسینو
هنوز وارد نشده اید!

ارائه سرویس‌های ابری GPU توسط یک شرکت دانش بنیان در مواجهه با تحریم‌ها

ارائه سرویس‌های ابری GPU توسط یک شرکت دانش بنیان در مواجهه با تحریم‌ها

ارائه سرویس‌های ابری GPU توسط شرکت دانش بنیان هما در مواجهه با تحریم‌ها؛ ۳۰ درصد ارزانتر از قیمت جهانی

دکتر متین هاشمی، مدیرعامل شرکت دانش بنیان توسعه هوش مصنوعی ابر (هما) در حاشیه نمایشگاه تلکام پیرامون سرویس‌های GPU این شرکت، گفت: سرورهای قدرتمند هما به مخاطبان کمک می کند تا الگوریتم‌های هوش مصنوعی خود را به سرعت آموزش داده و در کسب و کار خود از آنها استفاده نمایند.

ارائه سرویس‌های ابری GPU توسط یک شرکت دانش بنیان,شرکت دانش بنیان توسعه هوش مصنوعی ابر (هما),ارائه سرویس‌های ابری

وی در خصوص افزایش ظرفیت سرورهای ابری نسبت به ظرفیت قبلی این سرورها، اظهار داشت: افزایش میزان رضایتمندی مشتریان فعلی و همچنین اطلاع رسانی مناسب از خدمات هما، موجب شده است تا تعداد مشتریان ما و درخواست آنها به استفاده از خدمات، بیش از پیش شود. از این‌رو با توجه به درخواست مشتریان جدید و همچنین تمایل مشتریان فعلی به استفاده بیشتر از ظرفیت GPUها، برنامه افزایش ظرفیت GPUها تا سه برابر میزان فعلی در دستور کار «هما» قرار گرفت.

مدیرعامل شرکت دانش بنیان توسعه هوش مصنوعی ابر گفت: باید خاطرنشان کنم که ما در شرکت «هما» برنامه سه برابر سازی ظرفیت سرورها را برای سال ١۴٠٣ در نظر داشتیم؛ اما با توجه به عملکرد مناسب در ارائه خدمات و افزایش تقاضا، این برنامه در سال 1402 و زودتر از زمانی که برای آن در نظر گرفته بودیم اجرایی شد.

وی افزود: تا کنون زیرساخت VPS، GPU و VMهایی را که در داخل CPUها قرار داشتند را به مشتریان اجاره می دادیم، اما اکنون علاوه بر افزایش ظرفیت سرویس های قبلی، سرورهای جدید TESLA را اضافه نموده ایم که به صورت VPS اجاره داده می شود؛ اما تفاوتی که با سرویس های قبلی دارد این است که GPUهای داخل آنها بسیار قوی تر، با سرعت تر و با حافظه بیشتر نسبت به سرویس‌های قبلی ارائه می گردد، از این رو این سرورها به جای آنکه تک GPU یا دو GPU ارائه شوند، به صورت پک های هشت عددی عرضه می گردد و به عبارتی دیگر یک سرور هشت GPU است که هشت GPU TESLA H100 HGX را داراست. نکته قابل توجه این است که قیمت این سرورها نسبت به سرورهای قبلی بیشتر است و مشتریان آن نیز قاعدتاً باید هزینه بیشتری را بپردازد.

مدیرعامل شرکت هما با بیان آنکه یکی از اهداف آنها برای حضور در نمایشگاه، اطلاع رسانی از ظرفیت جدید و جذب مشتریان بیشتر و تخصصی تر است، ادامه داد: ما به دنبال آن هستیم تا با حضور در نمایشگاه علاوه بر آشنایی و تعامل با مشتریان جدید، از میزان نیاز آنها به سرورهای تخصصی آگاه شده تا بر مبنای آن برنامه‌ریزی دقیق‌تری برای افزایش ظرفیت در این حوزه داشته باشیم. خوشبختانه در خلال برگزاری نمایشگاه بازخوردها و جلساتی که با نهادهای دولتی، خصوصی و دانشگاهی پیرامون سرورهای ویژه برگزار کردیم مناسب و رضایت‌بوده است.

وی، افزود: قابل ذکر است بودجه ارزی لازم برای تهیه و واردسازی این سرورهای تخصصی تأمین شده است که نهایتا یک الی دو ماه پس از عقد قرارداد، سرورها در دیتاسنتر آماده سرویس دهی به مشتریان خواهند بود، اما باید تأکید کنم که این موضوع به میزان زیادی به استقبال مشتریان بستگی دارد. 

ارائه سرویس‌های ابری GPU توسط یک شرکت دانش بنیان,شرکت دانش بنیان توسعه هوش مصنوعی ابر (هما),ارائه سرویس‌های ابری

خرید پشتیبانی وردپرس یکروزه تا یکساله

با خرید پشتیبانی وردپرس روزانه ، هفتگی، ماهانه و سالانه سایت خود را از معرض خطر دور کنید و ایمن کنید.

هاشمی با اشاره به اینکه این سرویس های ابری مخاطبان مخصوص خود را دارد، گفت: مشتریان ما به دو دسته تقسیم می شوند، اول مخاطبان سرویس های عادی که تعداد آنها در حال افزایش است و سپس مخاطبانی که کارهای تخصصی هوش مصنوعی انجام می دهند و تا الان جزء مشتریان ما نبوده اند. مشتریان دسته دوم بر حسب حیطه فعالیت خود به این سرورها نیاز دارند و به دنبال دریافت آن هستند، بنابراین نیازی به توجیه آنها برای خرید نیست؛ بدین سبب تنها نیاز به شرکتی است تا این خدمات را ارائه دهد و ما در حال ایجاد بسترهای لازم برای آن هستیم.

وی، ادامه داد: به عبارتی دیگر موضوع حائز اهمیت برای ما این است که کدام یک از مخاطبین به این سرورها نیاز دارند تا بتوانیم یک ارتباط دو سویه با آنها برقرار نماییم، چرا که این سرویس، سرویسی گران قیمت و به شدت ویژه است و به تبع آن نیز حمایت ویژه و سرویس های بیشتری برای آن ارائه می‌گردد.

 وی خاطرنشان کرد: قیمت گذاری شرکت هما ٣٠ درصد پایین تر از سطح قیمت جهانی و بین المللی است، چرا که به همان نسبت هزینه های ما در داخل کمتر است، همچنین باید توجه داشته باشید که تهیه این سرورهای ابری بسیار سخت است و بسیاری از کشورهای خارجی هم قادر به تهیه آن نیستند، چرا که این GPUها، سرورهایی تحریم شده اند و نه تنها ایران بلکه ٣٠ الی ۴٠ کشور دیگر در سطح بین المللی نیز از داشتن آن محروم هستند.

وی خاطر نشان کرد: بسیاری از کشور ها از جمله کشورهای خاورمیانه، ترکیه، عربستان، امارات، چین، ویتنام و کشورهای آمریکای جنوبی تحریم اند و امکان دریافت این GPUها را ندارند، حتی در صورت ارائه این سرورهای ابری، دریافت آن برای هر مشتری امکان پذیر نیست و تنها به قشری خاص ارائه می گردد.

مدیرعامل شرکت دانش بنیان هما در پایان با بیان آنکه این نسل از سرورهای ابری با این حجم ظرفیت GPU برای اولین بار توسط این شرکت ارائه گردیده است، افزود: علاوه بر این سرویس ها، شرکت هما سرویس های دیگری در بحث ارائه سرویس های نرم افزاری را شروع کرده است. به طور خلاصه ما در حال فعالیت در سه بعد هستیم که شامل افزایش ظرفیت سه برابری سرورها نسبت به سرویس های قبلی، ارائه سرورهای بسیار قوی برای استفاده در الگوریتم های LLM، Generative Al و هوش مصنوعی مولد، و سرویس های نرم افزاری ML-OPS و Auto-ML است که در حال تست هستند و نحوه کار هوش مصنوعی را آسان تر می سازند.

پیشنهادات فارسینویی :
فارسینو | فروشگاه آنلاین خدمات وردپرس | طراحی سایت – پشتیبانی – سئوسازی
بهترین سایت خرید دامنه رند
مشاوره رایگان وردپرس!
خرید رپرتاژ آگهی دائمی
ارتباط با واحد پشتیبانی وردپرس آسان شد!
خدمات پشتیبانی وردپرس در تهران
اشتراک گذاری

فارسینو به عنوان یکی از معتبرترین شرکت های طراحی سایت، آماده دریافت انواع سفارش طراحی سایت به همراه مشاوره رایگان بصورت آنلاین و غیر حضوری میباشد. (دارای پشتیبانی وردپرس رایگان + آموزش مجازی وردپرس)

یکی دیگر از خدمات فارسینو ارایه پشتیبانی سایت وردپرس میباشد که بصورت دوره های یکماهه تا یکساله ارایه میگردد و در طول این مدت از همه طریق نظیر ارتباط پیامکی، تلفنی و فضای مجازی میتوانید با کارشناس پشتیبانی سایت خود در ارتباط باشید…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست محتوا
آخرین مقالات
آخرین مقالات رپورتاژی