سفارش آنلاین
هنوز وارد نشده اید!
خدمات وردپرس فارسینو
هنوز وارد نشده اید!

خودتان سئوکار وب‌سایتتان باشید نه دیگران!

خودتان سئوکار وب‌سایتتان باشید نه دیگران!

آیا به این فکر کرده‌اید که می‌توانید خودتان سئوکار وب‌سایتتان باشید نه دیگران! در این مطلب می‌خواهیم به سوالات و ابهامات شما راجع به این موضوع پاسخ دهیم. همه ما می‌دانیم که سئو سایت تنها راه پیشرفت و کسب رتبه‌های بالا در نتایج موتور جستجو است. به همین خاطر است که بسیاری از وبمستران پس از یک دوره زمانی، متوجه این موضوع شده و می‌خواهند خودشان پلتفرم‌شان را بهینه سازی کنند. با این حال لازم است برای شروع این کار چند نکته را درنظر داشته باشید که در ادامه راجع به آنها نیز صحبت می‌کنیم.

مهارت سئو چقدر تخصصی است؟

اگر قصد دارید خودتان سئوکار وب‌سایتتان باشید نه دیگران، ممکن است این سوال برای شما هم مطرح شود که این مهارت چقدر تخصصی است. در این خصوص ابتدا باید چند ویژگی در مورد حرفه سئو را بدانید که به شرح زیر می‌باشند:

  • وسیع بودن خدمات سئو: یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی که سئو سایت دارد، وسیع بودن خدمات آن است. از جمله می‌توان به سئو داخلی، خارجی، سئو تکنیکال، سئو محلی و غیره اشاره کرد. با این حال اگر در یک دوره جامع و کامل شرکت کنید، می‌توانید پیوسته و بسیار روان آنها را بیاموزید.
  • عمیق بودن مفاهیم سئو: یکی دیگر از ویژگی‌هایی که کمتر کسی راجع به این مهارت به آن توجه می‌کند، عمیق بودن مفاهیم سئو است. هر بخش از سئو نیازمند درک کلی از قوانین موتورهای جستجو و تغییرات آن است. در غیر اینصورت اقدامات سئو به صورت روتین و تکراری انجام شده که تاثیرات آن حداکثر بازدهی را نخواهد داشت. به همین خاطر است که باید در یادگیری مفاهیم سئو از دوره‌های مدرسین توانا با تجربیات بیش از چند سال استفاده کنید.
  • ترکیبی بودن مهارت‌ها: در نهایت ویژگی دیگری که پس از درک اولیه از سرفصل‌های سئو آن را درک خواهید کرد، متنوع بودن مهارت‌های موردنیاز برای بهینه سازی سایت است. به عنوان مثال شما در بخش سئو داخلی باید با قوانین و الگوریتم‌های موتور جستجو، سئو و تولید محتوا تسلط بالایی داشته باشید. در بخش فنی (سئو تکنیکال)، می‌بایست به صورت نسبی با مهارت برنامه نویسی (به خصوص زبان نشانه گذاری HTML که کروال بات‌ها با آن سروکار دارند) آشنا باشید.

با توجه به چنین ویژگی‌هایی می‌توان گفت سئو یک حرفه تخصصی است که اگر می‌خواهید خودتان سئوکار وب‌سایتتان باشید نه دیگران، باید حتما یک دوره آموزشی کامل را بگذرانید. همچنین شما می‌توانید هر بخش از سئو سایت خود را با خدمات سئو سایت SEOEDU برون‌سپاری نمایید.‌

سئوکار وب‌سایتتان باشید نه دیگران

آیا می‌توانید خودتان سئوکار وب‌سایتتان باشید نه دیگران؟

حال که تا حدی متوجه شدیم ویژگی‌های مهارت سئو چیست، ممکن است بپرسید آیا می‌توانید خودتان سئوکار وب‌سایتتان باشید نه دیگران یا خیر؟ در پاسخ باید گفت بله امکان انجام این کار وجود دارد. در واقع بسیاری از مدیران وب سایت‌های شخصی سئو سایت خود را به جای برون سپاری به دیگر مجموعه‌ها یا آژانس‌های دیجیتال مارکتینگ، خودشان انجام می‌دهند. با این حال لازم است به چند نکته مهم توجه نمایید:

  • سئو سایت خود را از همان با قدرت شروع کنید: مهم‌ترین نکته‌ای که عدم توجه به آن منجر به حسرت شما در آینده خواهد شد آن است که از همان ابتدا مسیر سئو سایت خود را تعیین کرده و با قدرت پیش ببرید. در واقع بسیاری از افراد متوجه نیستند که چند ماه اول بعد از راه اندازی سایت برای سئو بسیار حیاتی می‌باشد. در این دوره زمانی است که نحوه ایندکس و کراول سایت شما، تعیین موضوع با بهینه سازی کیوردهای مهم، تعیین ارزش دامین (DA) و غیره انجام می‌شوند. همچنین موتورهای جستجو نسبت به تغییرات و تلاش‌های بهینه سازی سایت‌های نوپا به شدت حساس هستند.

نکته: توصیه ما برای مدیران وب سایت‌های نوپا آن است که همواره از خدمات مشاوره سئو سایت برای این دوره زمانی استفاده کنند.

  • بهینه سازی را در همه بخش‌ها پیش ببرید: برای بهینه سازی سایت خود باید تسک‌های سئو را در بخش‌های مختلف و در هماهنگی یکدیگر پیش ببرید. برخی از این فعالیت‌ها با فاصله زمانی انجام می‌شوند. به عنوان مثال می‌توان به اولویت بندی انجام سئو داخلی و تکنیکال در راستای یکدیگر و انجام اقدامات لینک بیلدینگ خارجی با فاصله زمانی اشاره کرد. شما به عنوان یک وبمستر سئوکار باید پلن روشنی برای انجام اقدامات سئو سایت مدنظر خود داشته باشید.
  • استراتژی سئو سایت خود را تدوین کنید: اگر می‌خواهید خودتان سئوکار وب‌سایتتان باشید نه دیگران، بهتر است یک استراتژی سئو برای سایت‌تان تدوین کنید. این کار به شما کمک می‌کند تا اقدامات سئو را به صورت هوشمند و با بالاترین بازدهی انجام دهید.

در نهایت مهم است پیش از انجام همه این اقدامات، دانش خود را برای یادگیری مهارت سئو افزایش دهید. اگر نمی‌دانید این مهارت را چگونه بیاموزید، در ادامه یک لیست از سرفصل‌های مهم سئو سایت برای شما معرفی می‌کنیم.

سئوکار وب‌سایتتان باشید نه دیگران

مهم‌ترین سرفصل‌های سئو کدامند؟

اگر می‌خواهید خودتان سئوکار وب‌سایتتان باشید نه دیگران، لازم است در بخش‌های مختلف بر این مهارت تسلط بیابید. مهم‌ترین سرفصل‌های آموزشی سئو عبارتند از:

یادگیری اساس سئو

در این بخش به یادگیری موارد زیر می‌پردازید:

  • نحوه کارکردن سرچ انجین‌ها.
  • یادگیری کیورد ریسرچ برای یافتن کلمات کلیدی که مرتبط به حوزه کاری شما هستند.
  • آشنایی با بهترین روش‌ها و تجربیات سئو.

یادگیری سئو On-Page

در این بخش اقدامات سئو که در داخل سایت انجام می‌شوند آموزش داده می‌شود. از جمله:

  • بهینه سازی ساختار سایت.
  • بهینه سازی تگ‌های عنوان، هدینگ‌ها، متادیسکریپشن‌ها و تصاویر.
  • غنی سازی، به روزرسانی و تولید محتوای با ارزش که باید به صورت مداوم آپدیت شوند.
  • بهینه سازی وب سایت از نظر ریسپانسیو بودن آن برای دستگاه‌های موبایل و بهینه سازی زمان بارگذاری.

یادگیری سئو تکنیکال

این سرفصل نیاز به آموزش مهارت‌های اضافی دارد که بیشتر در بخش یادگیری زبان برنامه نویسی و آشنایی با ابزارهای تحلیل مشکلات فنی سایت‌ها است.

  • آشنایی با تنظیم لایه امنیتی SSL برای سایت.
  • ساخت فایل ربات برای سایت.
  • رفع خطاهای HTTP سایت.
  • بهینه سازی استراکچر URLهای سایت.
  • بهینه سازی عملکرد وب سایت مطابق با فاکتورهای Core Web Vital.

یادگیری سئو Off-Page

مهارت‌های شما در پروموت کردن برند و پلتفرم‌تان در فضای مجازی خارج از سایت در این قسمت انجام می‌شود.

  • آشنایی با مفهوم لینکسازی داخلی و انواع آن.
  • نحوه ایجاد بک لینک‌های ارزشمند.
  • استفاده از سوشیال مدیا و سوشیال سیگنال‌ها.
  • برگزاری کمپین‌های تبلیغاتی برای بهبود سئو داخلی و رتبه بندی.

همچنین بخش دیگری از سرفصل‌های آموزشی سئو مربوط به آنالیز و جمع آوری دیتا است. شما می‌توانید با آموزش ابزارهای گوگل آنالیتیکس، شاخص‌های آن و نیز آگاهی از الگوریتم‌های گوگل این سرفصل‌ را بیاموزید. سپس از آن برای بررسی وضعیت عملکرد کمپین‌های سئو سایت خود استفاده کنید.

سئوکار وب‌سایتتان باشید نه دیگران

مزیت‌های یادگیری سئو کدامند؟

در کنار اینکه می‌توانید خودتان سئوکار وب‌سایتتان باشید نه دیگران، مزیت‌های دیگری نیز برای یادگیری سئو وجود دارند که عبارتند از:

  • پیشی گرفتن از رقبا: شما می‌توانید با یادگیری سئو، اقدامات بهینه سازی سایت خود را با بازدهی بیشتری انجام داده و مسیر رسیدن به رتبه‌های بالاتری را در زمان کمتری طی کنید.
  • کاهش هزینه‌ها: هرچند که امروزه بیش از 70 درصد از بیزینس‌ها بر روی سئو سرمایه گذاری کرده‌اند، اما به دلیل عدم یادگیری عمیق آن، بودجه‌های خود را بیهوده هدر می‌دهند. این در حالی است که یادگیری عمیق سئو به شما کمک می‌کند تا قدم به قدم سایت خود را رشد داده و در زمان و موقعیت مناسب، هزینه‌های به‌جایی را صرف آن نمایید.
  • درآمدزایی با انجام خدمات سئو: شما می‌توانید از این مهارت برای سئو سایت‌های فروشگاهی، شرکتی و خدماتی دیگران استفاده کنید و به عنوان یک فریلنسر از آن کسب درآمد نمایید.

پشتیبانی سایت را به فارسینو بسپار!

اگر شما هم قصد دارید برای آموزش سئو اقدام کنید، ما در مجموعه SEOEDU آموزش سئو صفر تا صد این مهارت را ارائه می‌کنیم. کاربران می‌توانند یادگیری این مهارت را با مطالعه مقالات هفتگی، ثبت نام در دوره‌های جامع و شرکت در آموزش‌های مکمل مانند منتورینگ سئو SEOEDU با بیش از 5 سال سابقه آغاز کنند.

پیشنهادات فارسینویی :
فارسینو | فروشگاه آنلاین خدمات وردپرس | طراحی سایت – پشتیبانی – سئوسازی
بهترین سایت خرید دامنه رند
سایت آگهی فروش دامنه‌ رند و خاص
خرید رپرتاژ آگهی دائمی
رفع یک خطای مهم در این وب سایت
هوش مصنوعی چیست؟
اشتراک گذاری

فارسینو به عنوان یکی از معتبرترین شرکت های طراحی سایت، آماده دریافت انواع سفارش طراحی سایت به همراه مشاوره رایگان بصورت آنلاین و غیر حضوری میباشد. (دارای پشتیبانی وردپرس رایگان + آموزش مجازی وردپرس)

یکی دیگر از خدمات فارسینو ارایه پشتیبانی سایت وردپرس میباشد که بصورت دوره های یکماهه تا یکساله ارایه میگردد و در طول این مدت از همه طریق نظیر ارتباط پیامکی، تلفنی و فضای مجازی میتوانید با کارشناس پشتیبانی سایت خود در ارتباط باشید…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست محتوا
آخرین مقالات
آخرین مقالات رپورتاژی