سفارش آنلاین
هنوز وارد نشده اید!
خدمات وردپرس فارسینو
هنوز وارد نشده اید!

آشنایی با انواع مکمل های بدنسازی و کاربرد آنها

آشنایی با انواع مکمل های بدنسازی و کاربرد آنها

بدنسازی فقط یک ورزش نیست، یک سبک زندگی است. برای رسیدن به اهداف خود نظم و انضباط، فداکاری و سخت کوشی لازم است. امروزه در تمامی دنیا یکی از محبوب ترین مکمل های غذایی، مکمل بدنسازی می باشند که با توجه به کاربرد آنها به انواع گوناگونی تقسیم می شوند و ورزشکاران با توجه به نیاز خود و هدفشان آن ها را انتخاب می کنند.

آشنایی با انواع مکمل های بدنسازی و کاربرد آنها,انواع مکمل های بدنسازی,مکمل بدنسازی

مکمل های بدنسازی به ما کمک می کنند تا در یک دوره زمانی محدود به اهداف تناسب اندام خود برسیم. مکمل های اصلی بدنسازی که رایج هستند عبارتند از مکمل های پروتئینی، افزایش وزن، کراتین، قبل از تمرین و گلوتامین. لازم است بدانید که کلیه مکمل های بدنسازی و چربی سوز از طریق داروخانه آنلاین به آسانی قابل تهیه است.

حرفه ای ها از مکمل های بدنسازی برای به دست آوردن نتایج بهتر و مقیاس پذیر در بدن خود استفاده می کنند؛ زیرا آنان معتقد اند چرخه بدنسازی به ورزش زیاد و مکمل های بدنسازی زیادی نیاز دارد که مکمل رشد و ریکاوری عضلات برای نتایج بهتر به آنان کمک می نماید.

برای اینکه با معروف ترین مکمل های ورزشی دنیا بیشتر آشنا شوید، در این مقاله همراه ما باشید.

انواع مکمل های بدنسازی:

استفاده از مکمل‌ بدنسازی در کنار برنامه تمرین و رژیم غذایی منظم می‌تواند به دستیابی به اهداف ورزشی کمک کند. در این مقاله مکمل ها را بر اساس کاربرد دسته بندی کرده و شما میتوانید بهترین مکمل را با توجه به اهداف خود از ورزش انتخاب کنید. لازم به ذکر است که در هر مرحله از ورزش کردن شما باید یکی از مکمل ها را انتخاب کنید. همچنین مصرف مولتی ویتامین در کنار مکمل بسیار ضروری است. مولتی ویتامین در کنار مکمل نقش مهمی در پرورش اندام انسان بازی میکند. حتی کمبود ویتامین میتواند تمامی تلاش های شما برای داشتن اندامی بهتر را بیهوده کند. 

1- مکمل های پروتئینی

برای برطرف کردن تمام ساییدگی عضلات در طول تمرین، مصرف مقداری مکمل پروتئین در بدن ضروری است. برای به دست آوردن عضلات بیشتر متعاقباً، مقدار بیشتری پروتئین مصرفی لازم است. معمولاً ما پروتئین را از غذاهای غنی از پروتئین دریافت می کنیم، اما پروتئینی که دریافت می کنیم برای برآوردن نیازهای بدن یک بدنساز کافی نیست. بنابراین، علاوه بر این، برای دریافت مقدار مناسب پروتئین و تکمیل رشد، مکمل های پروتئینی نیز وجود دارند. مکمل های پروتئینی غنی از پروتئین هستند و پروتئین بالایی را در یک زمان ارائه می کنند که به بهبودی سریع کمک می کند درواقع برای نتایج بهتر، مکمل های پروتئینی نیز بخشی از وعده غذایی بعد از تمرین هستند.

معروف ترین مکمل های پروتئینی:

  • گلدن وی
  • پیورپروتئین
  • ایزووی
  • کازئین
آشنایی با انواع مکمل های بدنسازی و کاربرد آنها,انواع مکمل های بدنسازی,مکمل بدنسازی

2- افزایش دهنده وزن

گاهی اوقات افزایش وزن می تواند به اندازه کاهش وزن سخت باشد.

وزن گیر همچنین به عنوان افزایش وزن شناخته می شود یکی از مکمل های بدنسازی است که کالری و پروتئین اضافی را فراهم می کند. گاهی اوقات، حتی با رژیم غذایی کامل و مصرف پروتئین، عضله سازی سخت تر می شود. اینجا جایی است که Weight Gainer به رشد عضله و گرفتن نتایج قابل مشاهده در عرض چند هفته کمک می کند. این وزن افزایش دهنده به جای پروتئین، سرشار از کربوهیدرات است و مقدار زیادی کربوهیدرات را در اختیار بدن قرار می دهد. اما توجه داشته باشید که افزایش وزن فقط برای کسانی مفید است که در شروع برنامه تناسب اندام خود هستند و نمی توانند اهداف رژیم غذایی خود را کامل کنند.

معروف ترین افزایش دهنده های وزن:

  • مکمل کربوهیدرات
  • مکمل گینر
  • مکمل مس

3- مکمل کراتین

کراتین یک هورمون طبیعی است که در بدن ما وجود دارد. هدف از استفاده از کراتین، عضله سازی و تامین انرژی بدن ماست. تأثیر کراتین در عملکرد در طول تمرین باعث افزایش عضله می شود. کراتین به بهبود قدرت عضلانی کمک میکند و با این کار باعث تقویت عروق ماهیچه می شود. کراتین یکی از مکمل های بدنسازی است که به احتباس آب در بدن کمک می کند که منتج به جمع شدن آب در عضلات می شود. بنابراین، به رشد عضلانی با احتباس آب کمک میکند.

معروف ترین کراتین ها:

  • مکس کراتین مکس ماسل
  • کراتین مونوهیدرات ژن استار
  • کربو کراتین سی تری تی
  • کراتین مونوهیدرات مایوژنیکس
  • کراتین مونوهیدرات یونیورسال
  • کراتین مونوهیدرات ام ایکس ۳

4- قبل از تمرین

نوشیدنی های قبل از تمرین می توانند تمرینات را با مقداری قدرت و انرژی اضافی، به عنوان یکی از مکمل های بدنسازی بهبود بخشند. این نوشیدنی ها قبل از تمرین به افزایش قدرت و دریافت انرژی فوری کمک می کند. موادی مانند کراتین، ال-آرژنین، ب-آلانین، تورین و بتائین در نوشیدنی های قبل از تمرین وجود دارد. ویتامین‌های قبل از تمرین، که به صورت خشک شده اند و با آب ترکیب می‌شوند و قبل از ورزش کارایی و قدرت بدنی را افزایش دهند.

معروف ترین نوشیدنی های قبل تمرین:

  • آب افرا
  • آمینو اسیدهای شاخه‌دار (BCAAs)
  • آب سبزیجات تازه
آشنایی با انواع مکمل های بدنسازی و کاربرد آنها,انواع مکمل های بدنسازی,مکمل بدنسازی

5- مکمل گلوتامین

گلوتامین، از فراون ترین اسید های آمینه در عضلات است که در بدن از اسیدهای آمینه شاخه دار ساخته می شود و به طور طبیعی افراد در برنامه غذایی روزانه خود 6-3 گرم از آن را دریافت می کنند. اسید آمینه گلوتامین از اجزای ضروری در متابولیسم و تولید انرژی می باشد همچنین تامین کننده نیتروژن در بسیاری از واکنش های بیوشیمیایی است. اگر شما هم از ورزشکارانی هستید که شدت تمرینات ورزشی سنگینی دارید یا حتی در طول روز 2 یا 3 جلسه برنامه تمرینی دارید پیشنهاد می شود برای افزایش سطح انرژی و جلوگیری از تحلیل توده عضلانی از مکمل گلوتامین استفاده نمایید.

6- چربی سوزها

چربی سوزها گروهی از مکمل های غذایی هستند که بدنسازان و سایر ورزشکاران در دوران کات یا به قول معروف کاهش توده چربی بدنشان از این مکمل ها استفاده می کنند. این نوع مکمل ها انواع بسیار زیادی دارند که با توجه به وضعیت بدنی تان و زیر نظر پزشک باید یکی از آنها را انتخاب نمایید.

سخن پایانی:

مکمل های بدنسازی به عنوان یک تکمیل کننده عالی برای رژیم غذایی و ورزش شما عمل می کنند. آنها می توانند به شما کمک کنند تا با سرعت بیشتری به اهداف تناسب اندام خود برسید. اما به یاد داشته باشید، مکمل ها قرص های جادویی نیستند. آنها زمانی که با یک رژیم غذایی سالم و ورزش منظم ترکیب شوند بهترین عملکرد را دارند. قبل از شروع هر رژیم مکمل، لازم است با یک متخصص مشورت کنید تا از ایمنی و اثربخشی مکمل های مورد نظر اطمینان حاصل کنید. همچنین از وجود ویتامین های کافی در بدن خود مطمئن شوید. تا بهترین نتیجه را از تمرین خود دریافت کنید.

پیشنهادات فارسینویی :
فارسینو | فروشگاه آنلاین خدمات وردپرس | طراحی سایت – پشتیبانی – سئوسازی
بهترین سایت خرید دامنه رند
مشاوره رایگان وردپرس!
خرید رپرتاژ آگهی دائمی
افزایش امنیت وردپرس در 16 گام
سرویس پشتیبانی وردپرس
اشتراک گذاری

فارسینو به عنوان یکی از معتبرترین شرکت های طراحی سایت، آماده دریافت انواع سفارش طراحی سایت به همراه مشاوره رایگان بصورت آنلاین و غیر حضوری میباشد. (دارای پشتیبانی وردپرس رایگان + آموزش مجازی وردپرس)

یکی دیگر از خدمات فارسینو ارایه پشتیبانی سایت وردپرس میباشد که بصورت دوره های یکماهه تا یکساله ارایه میگردد و در طول این مدت از همه طریق نظیر ارتباط پیامکی، تلفنی و فضای مجازی میتوانید با کارشناس پشتیبانی سایت خود در ارتباط باشید…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست محتوا
آخرین مقالات
آخرین مقالات رپورتاژی