سفارش آنلاین
هنوز وارد نشده اید!
خدمات وردپرس فارسینو
هنوز وارد نشده اید!

طراحی وب سایت با انواع سیستم مدیریت محتوا CMS

طراحی وب سایت با انواع سیستم مدیریت محتوا CMS

هنگامی که تصمیم به طراحی وب سایت ( یا راه اندازی وب سایت ) می گیرید ،باید وب سایت خود را از طریق یکی از سیستم های مدیریت محتوا ی موجود طراحی نمایید. اما قبل از آنکه انواع سیستم مدیریت محتوا را معرفی نماییم ، شما را با معنا و مفهوم ”  سیستم مدیریت محتوا CMS ” آشنا میکنیم. پس برای آشنایی بهتر ” طراحی سایت با CMS  ” تا آخر دانشنامه با ما باشید.

سیستم مدیریت محتوا یا CMS چیست ؟!

سیستم ﻣﺪﻳﺮﻳﺖ ﻣﺤﺘﻮا  ( CMS ) ﻳﺎ Content Management System  نرم افزاری است ﻛﻪ از اﻳﺠﺎد، ﻣﺪﻳﺮﻳﺖ و ﺑﺮوز رﺳﺎﻧﻲ ﻳﻚ ﺳﺎﻳﺖ ﭘﺸﺘﻴﺒﺎﻧﻲ ﻣﻲ ﻛﻨﺪ و ﺗﻤﺎم اﺑﺰارﻫﺎي ﻣﻮرد ﻧﻴﺎز ﺑﺮاي ﻣﺪﻳﺮﻳﺖ ﻳﻚ ﺳﺎﻳﺖ را دارا ﻣﻲ ﺑﺎﺷﺪ.

طراحی وب سایت با سیستم مدیریت محتوا
طراحی وب سایت با انواع سیستم مدیریت محتوا CMS

CMS ﭼﺮﺧﻪ زﻧﺪﮔﻲ ﻳﻚ ﺻﻔﺤﻪ سایت را از اﻳﺠﺎد و آپدیت نمودن ﺗﺎ حذف و باطل کردن آن در ﺑﺮ ﻣﻲ ﮔﻴﺮد. ﻫﻤﭽﻨﻴﻦ داراي ﻗﺎﺑﻠﻴﺖ ﻣﺪﻳﺮﻳﺖ ساختاری ﺳﺎﻳﺖ، ﺷﻴﻮه ﻧﻤﺎﻳﺶ ﺻﻔﺤﺎت و ارﺗﺒﺎط آﻧﻬﺎ ﺑﺎ ﻣﻨﻮﻫﺎ ﻣﻲ ﺑﺎﺷﺪ . ﺑﻪ ﻋﺒﺎرت ﺳﺎده ﺗﺮ نرم افزار مدیریت محتوا ، ﻧﺮم اﻓﺰاري اﺳﺖ ﻛﻪ ﺑﺮاي ﺗﻮﻟﻴﺪ وب ﺳﺎﻳﺘﻲ ﺣﺮﻓﻪ اي ﺑﻜﺎر ﮔﺮﻓﺘﻪ ﻣﻲ ﺷﻮد.

در این دانشنامه قصد داریم تا شما را با انواع نرم افزار مدیریت محتوا – CMS جهت طراحی وب سایت آشنا کنیم.

معرفی انواع CMS  جهت طراحی سایت

هنگام استفاده از نرم افزار  CMS ، لازم نیست حتما به چگونگی کار سایت تسلط داشته باشید فقط جالب است بدانید که تقریباً حدود نیمی از 1،271،920.923 وب سایت ها به نقل از یک سایت معتبر از CMS استفاده میکنند ، بنابراین بهترین انتخاب، استفاده از این سیستم مدیریتی محتوایی است.

ما می توانیم روند سهم بازار را در سه سطح وردپرس ، جوملا و دروپال به عنوان بهترین سیستم عامل های CMS در سال 2020 در بین سایرین مشاهده کنیم.

وردپرس با سهم بازار 60.4% در صدر قرار دارد.  جوملا با 5.2٪  در رتبه دوم و دروپال با 3.4٪  در رتبه سوم میباشد.

ویژگی های برترین سیستم مدیریت محتوا CMS

  • امکان تولید و انتشار محتوا
  • امکان گروه بندی ( دسته بندی ) محتوا
  • امکان ویرایش محتوا
  • امکان توسعه و ارتقاء
  • امکان سفارشی سازی
  • امکان بروز رسانی
  • امکان رفع باگ ها
  • امنیت بالا
  • کاربری آسان و پیشرفته

در اینجا قصد داریم تا شما را با 10 نرم افزار محبوب جهت طراحی سایت که بیشترین سهم بازار را در این راستا دارند آشنا کنیم.

  1. سیستم مدیریت محتوای وردپرس (WordPress)
  2. سیستم مدیریت محتوای جوملا (Joomla)
  3. سیستم مدیریت محتوای دروپال (Drupal)
  4. نیوک (phpNuke)
  5. سیستم مدیریت محتوای تایپو3 (TYPO3)
  6. فروشگاه ساز توماتو کارت (Tomato cart)
  7. فروشگاه ساز پرستا شاپ (PrestaShop)
  8. فروشگاه ساز اپن کارت (OpenCart)
  9. فروشگاه ساز مجنتو (Magento)
  10. فروشگاه ساز شاپی فای (Shopify)

حالا فرصت آن فرا رسیده تا مروری بر اطلاعات دقیق تر از تعدادی از این سیستم های مدیریت محتوا بپردازیم.

1- سیستم مدیریت محتوای وردپرس – Wordpress

طراحی سایت با CMS
وردپرس – wordpress

باتوجه به نتایج بدست آمده از یک منبع بسیار قوی، پلتفرم وردپرس با 60.4% برترین سیستم مدیریت محتوای دنیا محسوب می شود.

وردپرس ﻳﻚ ﺳﻴﺴﺘﻢ ﻣﺪﻳﺮﻳﺖ ﻣﺤﺘﻮای ﻛﺎﻣﻼ راﻳﮕﺎن ، اپن سورس یا متن باز با امکانات فوق العاده است که شما به وسیله آن ﻗﺎدر ﺧﻮاﻫﻴﺪ ﺑﻮد ﺑﺮاﺣﺘﻲ ﻳﻚ وﺑﻼگ ، پادﻛﺴﺖ ، ﮔﺎﻟﺮي ، فروشگاه و… ﺑﺴﺎزﻳﺪ. وردﭘﺮس ﺗﻮﺳﻂ زﺑﺎن PHP برنامه نویسی شده و برای ذخیره سازی از MySQL بهره میبرد.

هسته‌ی نرم‌افزاری وردپرس توسط هزاران برنامه نویس پیاده سازی گردیده و گستردگی افزودنی‌ها، پوسته‌ها، مستندات و پشتیبانی این سامانه ی مدیریتی سایت در آن حد است که آن را برای مدیریت هرگونه وبلاگ یا وب سایت با امکانات متنوع سازگار نموده است.

یکی از بهترین مزیت های طراحی سایت با وردپرس انتشار نسخه فارسی به همراه آپدیت رایگان و پشتیبانی آن میباشد که هم اکنون می توانید ترجمه نرم افزار وردپرس به زبان فارسی را از طریق دکمه زیر دانلود نمایید.

هم اکنون بیش از 200 هزار نفر در دنیا از وردپرس فارسی برای طراحی و راه اندازی وب سایت اینترنتی خود استفاده می‌کنند. — پیوستن شما به این خانواده، باعث افتخار همه‌ی وردپرس کاران خواهد بود.

2- سیستم مدیریت محتوای جوملا – Joomla

جوملا - joomla

جوملا دومین سیستم مدیریت محتوا – CMS محبوب که 5.2٪ درصد سهم بازار را به خود اختصاص داده میباشد. اما همانطور که طبق گزارشات و نتایج ، اعلام گردید؛ تفاوت و فاصله ی زیادی بین طراحی وب سایت با وردپرس در رتبه اول و جوملا در رتبه دوم وجود دارد.

جوملا نیز مانند وردپرس یک نرم افزار رایگان و منبع باز است. بارگیری جوملا بسیار آسان است و بسیاری از ارائه دهندگان قالب های خود را بانصب آسان و با طی مراحل 1 یا چند کلیکی ارائه میدهند.  این پلتفرم به گونه ای طراحی شده که توسط پنل مدیریت آن امکان ساماندهی بی نهایت اطلاعات در قسمت های مختلف، فراهم شده است.

کار با جوملا نیاز به دانش کد نویسی ندارد، اما فریم ورک جوملا بستر مناسبی را برای توسعه دهندگان نیز فراهم می کند که موجب شده هزاران افزونه برای توسعه امکانات آن ساخته شود. جوملا بومی سازی شده و با زبان فارسی کاملا سازگار است.

با استفاده از جوملا ، می توانید بلافاصله وبلاگ ، وب سایت تجاری ، وب سایت انجمن و موارد دیگر را با استفاده از مضامین و پسوند های آنها طراحی و راه اندازی نمایید.

3- سیستم مدیریت محتوای دروپال – Drupal

drupal - دروپال

دروپال با 3.4٪ سهم بازار در لیست محبوب ترین سیستم مدیریت محتوا – CMS قرار دارد.

این CMS یکی دیگر از نرم افزارهای آزاد و منبع باز میباشد که می توانید برای طراحی وب سایت استفاده کنید. دروپال مضامین و ماژولهایی را برای کمک به کاربران در طراحی سایت ارائه می دهد اما یافتن و نصب آنها در مقایسه با وردپرس دشوارتر است. علاوه بر این ، اضافه کردن محتوا به دروپال ساده است اما پیچیدگی هایی نسبت به دیگر رقبای خود دارد.

دروپال از این جهت که موارد امنیتی متعددی را در اختیار مدیران سایت قرار داده است جزو یکی از امن ترین سیستم مدیریت محتوا CMS محسوب میشود.

4- فروشگاه ساز پرستا شاپ PrestaShop

طراحی وب سایت با CMS, طراحی سایت با , طراحی سایت با CMS, طراحی سایت با سیستم مدیریت محتوا

پرستاشاپ یکی از قوی ترین و حرفه ای ترین فروشگاه ساز ها یا  سیستم های مدیریت محتوا CMS دنیا محسوب میشود.طبق آمار سهم پرستاشاپ از کل بازار نرم افزارهای فروشگاه ساز متن باز 9% کل وب سایت های طراحی شده دنیاست!

در مورد برخی قابلیت های اصلی پرستاشاپ می توان به رایگان و متن باز بودن، سازگاری با فروشگاه های چند زبانه، پشتیبانی از واحدهای پولی متنوع، سئو و ساختار SEO استاندارد و قوی، پنل مدیریت روان و قدرتمند، انعطاف و توسعه پذیری بالا، سیستم حسابداری، انبارداری و مدیریت مشتریان درون-ساختاری یکپارچه و بیش از 310 قابلیت تخصصی فروشگاهی در نسخه پرستاشاپ 1.6 و بیش از 450 قابلیت اساسی در پرستاشاپ 1.7 نام برد.

جمع بندی

کلام آخر : باتوجه به اینکه سیستم مدیریت محتوای وردپرس یکی از بهترین ها بابت راه اندازی و طراحی سایت میباشد؛ پیشنهاد میکنیم از همین حالابه فکر راه اندازی یک وب سایت برای خودتان ، کسب و کارتان و یا ایجاد برندتان باشید.

همچنین فارسینو ارایه دهنده انواع خدمات وردپرسی، آماده میزبانی از انواع خدمات طراحی ، سئو و بهینه سازی و پشتیبانی ماهانه و سالانه سایت وردپرس میباشد.

پیشنهادات فارسینویی :
فارسینو | فروشگاه آنلاین خدمات وردپرس | طراحی سایت – پشتیبانی – سئوسازی
فتح قله گوگل با…
آموزش گام به گام ساخت سایت وردپرس
ابزار وردپرس چیست؟!معرفی ابزارهای طراح سایت وردپرسی
دوره آموزش وردپرس رایگان 
فارسینو در اینستاگرام
اشتراک گذاری

فارسینو به عنوان یکی از معتبرترین شرکت های طراحی سایت، آماده دریافت انواع سفارش طراحی سایت به همراه مشاوره رایگان بصورت آنلاین و غیر حضوری میباشد. (دارای پشتیبانی وردپرس رایگان + آموزش مجازی وردپرس)

یکی دیگر از خدمات فارسینو ارایه پشتیبانی سایت وردپرس میباشد که بصورت دوره های یکماهه تا یکساله ارایه میگردد و در طول این مدت از همه طریق نظیر ارتباط پیامکی، تلفنی و فضای مجازی میتوانید با کارشناس پشتیبانی سایت خود در ارتباط باشید…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست محتوا
آخرین مقالات
آخرین مقالات رپورتاژی