سفارش آنلاین
هنوز وارد نشده اید!
خدمات وردپرس فارسینو
هنوز وارد نشده اید!

چگونه شرکت نوپا یا استارت آپ تشکیل دهیم؟؟؟!

چگونه شرکت نوپا یا استارت آپ تشکیل دهیم؟؟؟!

استارت آپ

استارت آپ ( Startup ) را در فارسی به شرکت نوپا ترجمه کرده‌اند.

اگر چه در تعریف استارت آپ بر این مسئله تاکیدی وجود ندارد که حتماً فعالیت آن در حوزه تکنولوژی یا فن آوری اطلاعات باشد، اما به دلیل اینکه بسیاری از استارت آپ ها در سالهای اخیر، حول این زمینه‌ها شکل گرفته‌اند، گاهی در تعریف استارت آپ به این مسئله هم اشاره می‌شود که استارت آپ باید در حوزه فن آوری‌های نوین فعال باشد.

شرکت نوپا یا استارت آپ به یک شرکت یا کسب‌وکار گفته می‌شود که معمولاً به تازگی و در نتیجهٔ کارآفرینی ایجاد شده‌است، رشد سریعی دارد، و در جهت تولید راه حلی نوآورانه و دوام‌پذیر برای رفع یک نیاز در بازار شکل گرفته‌است.

این شرکت‌ها معمولاً مبتنی بر ایده‌هایی ریسک‌پذیر هستند که مدل کسب و کارشان مشخص نیست و بازار هدفشان نیز در حد فرض است. شرکت‌های نوپا می‌توانند در هر حوزه‌ای ایجاد شوند، ولی اغلب به شرکت‌هایی گفته می‌شود که رشد سریعی دارند و در زمینه تکنولوژی فعالیت می‌کنند.

شرکت‌های نوپا می‌توانند در هر شکلی و به هر اندازه‌ای ایجاد شوند.

استارتاپ | طراحی انواع سایت با فارسینو
استارتاپ | طراحی انواع سایت با فارسینو

سرمایه و سرمایه گذار استارت آپ

سرمایه‌گذارها به‌طور کلی به آن دسته از شرکت‌های نوپایی جلب می‌شوند که نسبت خطر به سود بالایی دارند و مقیاس‌پذیرتر هستند، و بنابراین هزینهٔ راه‌اندازی کمتر، ریسک زیاد و توان بالقوهٔ بالایی برای برگرداندن سرمایه دارند. معمولاً یک شرکت نوپای موفق قابلیت رشد بیشتری نسبت به یک شرکت جاافتاده دارد، یعنی می‌تواند با سرمایه‌ای کمتر، نیروی کار یا زمینهٔ رشد بیشتری نسبت به شرکت‌های قدیمی داشته باشد.

شرکت‌های نوپا برای رشد سریع خود نیاز به جذب سرمایه دارند و در این راه گزینه‌های مختلفی دارند. شرکت‌های دیگر یا افراد سرمایه‌گذار می‌توانند به شرکت‌های نوپا با تبادل پول نقد در برابر سهام کمک کنند تا فعالیت خود را شروع کنند.

وظیفهٔ مهم در راه‌اندازی یک کسب‌وکار، تحقیق برای اعتبار، ارزیابی و توسعه ایده یا مفاهیم آن کسب‌وکار است. اگر ارزش یک شرکت بر اساس فناوری آن شرکت باشد، مهم است که بنیانگذاران از مالکیت معنویایده‌های خود حفاظت کنند.

جذب سرمایه گذار | طراحی انواع سایت وردپرسی با فارسینو
جذب سرمایه گذار | طراحی انواع سایت وردپرسی با فارسینو

استارت آپ موفق چه مراحلی را باید طی کند؟؟؟!

1. شناخت کمبودها، نیازها و خلق ایده

اولین و مهمترین اصل در راه اندازی یک استارت آپ شناخت نیاز مردم است. ایده ای که واقعا یک نیاز اساسی را برطرف کند. نیازی نیست حتما ایده ناب و خاصی داشته باشید! بعضی وقت ها با آشنا کردن مردم با فناوری های جدید نیز می توان نیاز آن ها را بر طرف کرد. به عنوان مثال فارسینو یا اسنپ با استفاده از تکنولوژی مکان یاب توانسته اند مشکل مردم را حل کنند. درخواست تاکسی در محل یک ایده فوق العاده بود که قبلا هم در کشور های خارجی از آن استفاده می شد.

نکته مهم : ایده های خود را حتما یادداشت کنید. خصوصا ایده های کوچی که در ذهن تان است که به ایده اصلی تان مربوط می شود. هر چقدر هم که باهوش باشید باز هم جزئیات ایده تان از یادتان می رود.

2. ایجاد طرح تست و قابل اجرا

خیلی از افراد که هیچ وقت نمی توانند استارت آپ خود را راه اندازی کنند در این مرحله متوقف می شوند. ایده های خیلی خوبی دارند ولی هیچ وقت نمی توانند آن ها را عملی کنند. بهترین راه این است که نمونه اولیه یا نسخه دمو ی خدمت و محصول تان را بسازید و ارائه دهید. اگر بتوانید این مرحله را پشت سر بگذارید مطمئن باشید استارت آپ شما به زودی راه اندازی می شود.

3. ارائه طرح اولیه برای حداقل ۱۰۰ نفر

محصول اولیه خود را حداقل به ۱۰۰ نفر نشان دهید و نظرات آن ها را جویا شوید. بهتر است این ۱۰۰ نفر افرادی کاملا غریبه و ناشناس باشند چون اگر آشنا باشند مطمئن باشید برای روحیه دادن به شما می گویند محصول تان خیلی خوب است هرچند که اصلا به کارشان نیاید. پس این مرحله خیلی مهم است و بازخوردهایی که می گیرید بسیار به شما کمک خواهد کرد.

4. جذب سرمایه گذار

زمانی که احساس کردید محصول شما نقصی ندارد و آماده ارائه شده است نوبت به جذب سرمایه گذار می رسد. اگر خودتان نمی توانید از پس مخارج های پروژه بر آیید بهتر است از یک سرمایه گذار مناسب کمک بگیرید.

5. ثبت ایده یا برند

بعد از تامین سرمایه گذار یا شریک همه چیز آماده است تا استارت آپ خود را راه اندازی کنید. بهتر است برای شروع خیلی بهتر است که ایده ، برند یا شرکت خود را ثبت کنید.

6. راه اندازی محصول یا ارایه خدمات

محصول یا خدمات شما هرچقدر هم که ناقص باشد باید راه اندازی یا ارائه شود. مواردی مثل رابط کاربری ، بهینه سازی ، افزایش سرعت عملکرد و … را می توانید در آینده به محصول خود اضافه کنید. فراموش نکنید هیچ محصولی از ابتدا کامل نبوده است و طی گذشت زمان به تدریج کامل شده است.

7. جذب مشتری بیشتر و رعایت اصول مشتری مداری

سعی کنید ایده تان را به افراد بیشتری نشان دهید. معمولا می گویند ۱۰۰۰ کاربر باید جذب کنید تا بتوانید از بازخوردهای آن ها محصول یا خدمت تان را کامل کنید. همینطور هم است. باید کاربرانتان را دنبال کنید. به عنوان مثال اگر همراه شما نشدند مسئله را جویا شوید. اشکال کار را پیدا کنید و در مرحله بعدی آن را حل کنید.

8. رفع نواقص و ارایه مجدد

با توجه به بازخورد های دریافت شده می توانید نقایص محصول یا خدمات خود را پیدا کنید. حالا نوبت آن رسیده است که این نقایص را بر طرف کنید و محصول یا خدمات تان را دوباره عرضه کنید. مطمئن باشید محصول یا خدمت شما با ارزش زیادی دارد که قصد دارید نقایص آن را برطرف کنید و آن را دوباره ارایه نمایید.

9. رشد 

اگر بتوانید هفته ای فقط ۵ %به کاربرانتان بیافزایید مطمئن باشید رشد خوبی را طی خواهید کرد. اگر همین طور پیش بروید تا ۴ سال آینده موفق به جذب حدود ۲۰ میلیون کاربر فعال خواهید شد. استارت آپ شما هم می تواند معروف شود و جز یکی از برترین استارت آپ های کشور شود.

بعد از اینکه استارت آپ شما به موفقیت رسید ممکن است مورد توجه بسیاری از سرمایه گذاران و برند های دیگر قرار بگیرد. ممکن است پیشنهاد های خوبی برای فروش سهام استارت آپ تان به شما بدهند درست مثل اینستاگرام که توسط فیسبوک خریداری شد.

از اینجا به بعد انتخاب با خودتان است. اگر می خواهید خودتان ادامه دهید یا اینکه استارت آپ خود را به شخص یا شرکت دیگری واگذار کنید.

پیشنهاد فارسینو . فارسی

پیشنهاد ما مشاوره با کارشناسان خبره فارسینو میباشد که شما را در راستای برندسازی شخصی و ایجاد کسب و کار شخصی کمک می کند تا بتوانید علوم و فنون خود را در انواع شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید و به اصلاح اینستاگرام ، فالور برای خود جذب کنید تا به راحتی بتوانید استارت آپ خود را توسعه دهید.

برای اینکار فقط کافی است:::

| . اراده کنید و ایده ی محصول یا خدمت قابل ارایه خود را بر روی کاغذ بنویسید.

|| . سپس در گام بعدی هدف خوتان را از ایجاد این استارت آپ لیست نمایید.

||| . حالا نیاز به معرفی خودتان و برندتان دارید تا شناخته شوید.

|||| . درآخر فارسینو شما را به اهدافتان نزدیک و نزدیک تر میکند +++ با ایجاد دامنه به نام شما یا برند دلخواهتان ، تأمین میزبان وبسایت و طراحی و پیاده سازی سایت و محتوای آن شما را در جهت بهتر و بیشتر شناخته شدن آماده میکند تا خودتان را به اجتماع بزرگ اینترنت بشناسانید.

پیشنهادات فارسینویی :
فارسینو | فروشگاه آنلاین خدمات وردپرس | طراحی سایت – پشتیبانی – سئوسازی
طراحی سایت ارزان در کرج
طراحی سایت ریسپانسیو
طراح سایت وردپرس حرفه ای استخدام نکنید!
اينترنت، وب و موتور جستجو
فارسینو در اینستاگرام

اشتراک گذاری

فارسینو به عنوان یکی از معتبرترین شرکت های طراحی سایت، آماده دریافت انواع سفارش طراحی سایت به همراه مشاوره رایگان بصورت آنلاین و غیر حضوری میباشد. (دارای پشتیبانی وردپرس رایگان + آموزش مجازی وردپرس)

یکی دیگر از خدمات فارسینو ارایه پشتیبانی سایت وردپرس میباشد که بصورت دوره های یکماهه تا یکساله ارایه میگردد و در طول این مدت از همه طریق نظیر ارتباط پیامکی، تلفنی و فضای مجازی میتوانید با کارشناس پشتیبانی سایت خود در ارتباط باشید…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست محتوا
آخرین مقالات
آخرین مقالات رپورتاژی